یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
وصيت نامه ادبي محمدعلي علومي منتشر می‌شود

محمدعلي علومي كه اين روزها چند رمان در حال چاپ دارد، تا چند هفته ديگر رمان حجيم «پري‌باد» را هم راهي بازار كتاب مي‌كند. علومي اين رمان را دربرگيرنده همه دانستني‌هاي خود در زمينه فرهنگ، ‌اسطوره و تاريخ بيان كرده و آن را «وصيت‌نامه ادبي و هنري‌»اش خوانده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، يوسف عليخاني، ‌مدير نشر «آموت» (ناشر این کتاب) درباره داستان «پري باد» توضيح داد: اين رمان داستاني اسطوره‌اي و خوش‌خوان دارد كه با نگاه به تاريخ معاصر ايران و اسطوره‌هاي ايراني نوشته شده است. 

وي افزود: اين داستان درباره شهري افسانه‌اي با نام «پري باد» است كه راوي در ابتدا از جست‌و‌جو در سرگذشت اين شهر و پيدا كردن فردي با نام «پير قيس» كه داستان و سرگذشت شهر را مي‌داند، سخن مي‌گويد. 

اين داستان‌نويس تصريح كرد: راوي دوم داستان كه «پير قيس» است داستان شهر «پري باد» را از زمان شكل‌گيري تا غيب شدن ناگهانی آن، روايت مي‌كند. 

عليخاني درباره اين كتاب علومي توضيح داد: به اعتقاد من پري باد به جهت ساخت، زبان ،‌فرم، مضمون و در نهايت خوش‌خوان بودن بهترين اثر داستاني اين نويسنده است. 

اين ناشر ديدگاه نويسنده كتاب را درباره آن، اين‌گونه بيان كرد و گفت: هنگامي كه رمان علومي را تحويل گرفتم، ايشان به من گفت كه اين كتاب وصيتنامه ادبي، ‌هنري من است و فكر نمي‌كنم تا قبل از اين كتابي با چنين قدرت نوشته باشم. در اين كتاب حاصل همه پژوهش‌ها و دانسته‌هاي سي و چند ساله‌ام در زمينه فرهنگ مردم، اسطوره و تاريخ را گنجانده‌ام. 

به گفته اين ناشر رمان «پري باد» 550 صفحه است و تا چند هفته آينده از سوي نشر «آموت» در قفسه كتابفروشي‌ها جاي مي‌گيرد. 

همچنین از علومي تا پايان ماه جاري، رمان «خانه كوچك» از سوي نشر «آموت» و رمان «ظلمات» توسط نشر «افكار» راهي بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط