شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
اسنادی جدید از زندگي رییس جمهور آمریکا در کتابی جدید

یک خبرنگار آمریکایی در کتابی جدید با استناد به اسناد و مدارک فاش کرد که پدر و مادر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا قصد داشتند او را هنگام تولدش به فرد یا خانواده دیگری ببخشند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از واشنگتن پست، سالی جيکوبز، خبرنگار روزنامه بوستون گلوپ در کتاب جدیدی که هفته آینده با عنوان «آن باراک دیگر: زندگی خشن و بی‌پروای پدر رییس جمهور اوباما» منتشر خواهد شد، با استناد به اسناد دولتی 1961 آمریکا فاش کرده باراک اوباماي پدر و استنلی ان دونهام مادر اوباما، قبل از تولد فرزندشان قصد داشتند او را برای نگهداری و فرزندخواندگی به فرد دیگری ببخشند.
 
جيکوبز در کتاب خود سندی 50 ساله را منتشر کرده که در آن یادداشت یک مامور مهاجرت آمریکا بعد از ملاقات با پدر اوباما منعکس شده است. این مامور آمریکایی در این یادداشت درباره پدر و مادر اوباما می‌نویسد: «هر چند آنها ازدواج کرده بودند، ولی با هم دیگر زندگی نمی‌کنند و خانم دونهام با هماهنگی «ارتش نجات» در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای بخشیدن نوزاد است.» این سند حدود چند ماه قبل از تولد باراک اوباما در چهارم آگوست سال 1961 تهیه شده است.
در حالی که خانواده اوباما چنین تصمیمی را تایید نمی‌کند، جيکوبز معتقد است که این تنها سند موجود درباره چنین تصمیمی است. البته این روزنامه‌نگار آمریکایی فرضیه دیگری را هم درباره این سند مطرح کرده که بر اساس آن، پدر اوباما برای راضی کردن مامور اداره مهاجرت آمریکا به تمدید روادید دانشجویی خود برای یک سال دیگر، چنین موضوعی را به این مامور گفته است. خود جيکوبز چنین فرضیه‌ای را فقط در کتاب خود طرح کرده ولی آن را تایید نمی کند.

این کتاب همچنین اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد ماموران اداره مهاجرت آمریکا نسبت به این موضوع که اوبامای پدر بیش از یک همسر داشته به او مظنون بودند. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که پدر اوباما قبل از گرفتن مدرک دکتری‌اش، مجبور شده آمریکا را ترک كند و در نهایت در سال 1982 در جریان یک حادثه رانندگی درگذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها