سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
«شوخی جوهر» منتشر می‌شود

کتاب «شوخی جوهر» به کوشش مرتضی نوربخش توسط انتشارات سوره مهر در دست انتشار است. این اثر به بررسی 250 غزل بیدل دهلوی اختصاص دارد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری انتشارات سوره مهر، نوربخش گفت: این کتاب همراه با کتاب «هزار گوهر» که به سروده‌های صائب تبریزی اختصاص دارد در شناساندن هر چه بیشتر سبک هندی به جامعه ادبی موثر هستند.

وی درباره انگیزه‌اش از نگارش این کتاب توضیح داد: هدف از تدوین این اثر گردآوری گزیده اشعار بیدل بود. گلچین اشعار شاعران می‌تواند به آسان‌خوانی آثار آن‌ها و آشنایی بیشتر مخاطبان با این افراد منجر شود.

نوربخش به ویژگی عمده اشعار بیدل اشاره و تشریح کرد: ترکیب‌سازی‌های شعری بیدل مهم‌ترین ویژگی آثار اوست. در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته‌ام به دست‌مایه‌های شعری او از جمله ترکیب‌سازی‌های شعری‌اش اشاره کرده‌ام.

وی در پایان افزود: با توجه به این که شعر امروز به نوعی وام‌دار سبک هندی است، و همچنین جذابیت‌های شعر بیدل، این مجموعه پس از چاپ، توجه مخاطبان و دوست‌داران ادبیات را به خود جلب می‌کند.
 
مرتضی نوربخش متولد چهارم اردیبهشت سال 1342 در لنگرود و دبیر آموزش و پرورش است.

از جمله آثار این شاعر می‌‌توان كتاب‌های «باغ‌های نارون»، «سرزمین كودكی»، «عشق‌های گمشده»، «كتاب دریا» ، «سینه‌سرخ و درخت آزاد»، «در مسیر تماشا»، «گزیده ادبیات معاصر»(شماره 25)، «آمدن گناه من نبود»، «صبوحی‌زدگان»، «ترانه‌های ابدی»، «بارش خورشید»، «درخت پرنده»، جلد نخست «زندگی واژه‌ها» و «شاعر پرنده‌ای است»(منتخبی از هشت دفتر شعر) را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط