سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
«پرورش، نگهداري و بيماري‌هاي قناري» منتشر مي‌شود

دكتر احسان مقدس، مولف حوزه دامپزشكي از نگارش آخرين كتاب از مجموعه آثار حوزه پرندگان خود با عنوان «پرورش، نگهداري و بيماري‌هاي قناري» خبر داد و گفت: اين اثر ابتداي مرداد منتشر مي‌شود._

مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) عنوان كرد: قناري يكي از محبوب ترين پرندگان زينتي با صداي دلنشين و طبيعت اجتماعي است، اين پرنده به دليل زيبايي و صوت خوش در ميان جوامع بشري از محبوبيت زيادي برخوردار است.

وي در ادامه افزود: صداي خوش و آرام‌بخش قناري عامل تنش‌زدايي از زندگي روزمره و شرايط بد روحي افراد است.

مقدس هدف از نگارش اين كتاب را آشنايي علاقه‌مندان با قناري دانست و گفت: خوشبختانه درباره پرورش، نگهداري و بيماري‌هاي قناري كتاب‌هاي زيادي به فارسي ترجمه و تاليف شده و اين تنوع جاي خوشحالي است، اما اين آثار متعلق به دو تا سه دهه قبل است و تنها گاهي تجديد چاپ مي‌شوند.

وي درباره محتواي كتاب توضيح داد: اين كتاب ابتدا به تاريخچه پرورش قناري پرداخته و سپس مباحثي چون رده‌بندي قناري، انتخاب و خريد، تعيين جنسيت، تعيين سن، هويت قناري، قيمت، قرنطينه قناري، رفتارشناسي قناري، تنوع رنگ، نژادها و بيماري‌هاي قناري را مورد توجه قرار داده است.

اين مولف حوزه دامپزشكي مخاطبان اين كتاب را علاقه‌مندان به طبيعت، حيات وحش، پرورش دهندگان قناري و دامپزشكان به شمار آورد.

مقدس يكي از ويژگي‌هاي اين اثر را گردآوري عكس رنگي46 پرنده از نژادهاي مختلف قناري دانست.

كتاب «پرورش، نگهداري و بيماري‌هاي قناوري» ابتداي مرداد ماه از سوي انتشارات نيلوبرگ منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها