سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
داستان معاصر ایران در لهستان بررسی می‌شود

هفتمین کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی از ۷ تا ۱۰سپتامبر (۱۶ تا ۱۹ شهریور) به میزبانی دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه یاگلونی در شهر کراکف لهستان برگزار می‌شود. در کنفرانس امسال، مقاله‌ای از احمد شاکری ارایه خواهد شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کنفرانس‌ که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، پذیرای پژوهشگران فعال در مطالعات ایران‌شناختی در موضوعاتی نظیر ادبیات فارسی و مطالعات تطبیقی، زبان‌شناسی، تاریخ، مطالعات ادیان، مطالعات فرهنگی، هنر و معماری است. 

در کنفرانس امسال، مقاله «سنت و مدرنیته از ورای داستان ایرانی» نوشته احمد شاکری ارایه خواهد شد. در این مقاله ضمن استفاده از نظریات لاکان در حوزه نقد روانشناسانه ادبی، به نام‌شناسی برخی شخصیت‌های داستانی در آثار برگزیده نویسندگان پیشرو معاصر نظیر جمالزاده، بزرگ علوی و جلال آل‌احمد پرداخته شده است. همچنین در این پژوهش سعی شده با نگاهی روانشناختی به کدگشایی نام‌ها و تحلیل شخصیت‌های داستان معاصر ایران پرداخته شود که گاه اسامی‌شان نماینده تیپ‌های مختلف جامعه ایرانی اند.

احمد شاکری دانش آموخته‌ زبان فرانسه و ادبیات تطبیقی است و در حال گذراندن دوره دکترای خود در فرانسه است. وی به تازگی ترجمه دو رمان اخیر طاهر بن جلون، نویسنده مراکشی ـ فرانسوی برنده جایزه گنکور، را به اتمام رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها