یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
تولید بازی رایانه‌ای «سیاوش» با اقتباس از شاهنامه

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت استودیو بازی‌سازی «سورنا»، بازی رایانه‌ای «سیاوش» را با اقتباس از شاهنامه در دست تولید دارد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی که داستان آن از شاهنامه، بندهش و اوستا استخراج شده است در راستای اهداف این بنیاد مبنی بر پرداختن به فرهنگ ملی و معرفی پیشینه تاریخی این مرز و بوم به جوانان و نوجوانان، در دست تولید است.

داستان «سیاوش» که یک بازی اکشن ماجرایی است، از زمان کشته شدن «سیاوش» شاهزاده ایران توسط «افراسیاب» پادشاه «توران»، آغاز می‌شود. «کیخسرو» پسر «سیاوش» بعد از اینکه توسط «گیو» از «توران» به ایران منتقل می‌شود، امپراتوری خود را آغاز می‌کند و به مرور زمان مرزهای تسخیر شده توسط «توران» را باز پس می‌گیرد و در انتها وارد «توران» شده و پس از سال‌ها جستجو با «افراسیاب» قدرتمند روبرو می‌شود و در جنگی سخت او را شکست می‌دهد و انتقام خون پدر را از او می‌گیرد.

به گفته حسن مهدی‌اصل، مدیر پروژه بازی «سیاوش»، این بازی برای افراد علاقه‌مند به سبک اکشن و نقش‌آفرینی در نظر گرفته شده است و هم اکنون 65 درصد از مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته است.
 
پیش‌بینی می‌شود این بازی تا اواخر پاییز امسال به پایان برسد.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیش از این بازی‌های «گرشاسپ»، «عصر پهلوانان» و «رویین تنی» را بر اساس شاهنامه و دیگر متون کهن ایرانی وارد بازار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها