یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
بیست و یکمین نمایشگاه کتاب اندونزی آغاز به کار کرد

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب اندونزی روز گذشته ( شنبه ) در جاکارتا ، پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بریتا جاکارتا، این نمایشگاه که هر سال با تلاش مجمع ناشران اندونزيايي برگزار می شود امسال 240 غرفه از 180 ناشر را به دوستداران کتاب پیشکش می کند. این ناشران امسال در نظر گرفته اند تا به بازدیدکنندگان و دوستداران کتاب حتی تا 70 درصد تخفیف بدهند. 

فرماندار جاکارتا در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز گذشته گفت: اين نمايشگاه با شعار «کتاب زندگی مرا تغییر می دهد» تلاش دارد تا علاقه مردم اين كشور را به كتابخواني بيشتر كند. اگرچه این جمله بسیار ساده است اما معنای بسیار ژرف و عمیقی دارد زیرا کتاب خواندن تاثیرات مثبت بسیاری در زندگی افراد دارد. کتاب ها تنها برای دسترسی به دانش نیست. این نمایشگاه می تواند جذابیت های نوشتن و خواندن را برای مردم اندونزی افزایش دهد. 

وی افزود : این فرصت خوبی برای بازدید کنندگان است تا کتاب ها را ببینند و بخرند زیرا با توجه به اینکه این رویداد سالی یک بار برگزار می شود 70 درصد تخفیف به کتاب ها تعلق می گیرد. 

وی همچنین از مجمع ناشران اندونزی درخواست کرد تا نمایشگاه های بیشتری را در طول سال برگزار کند. در ماه مارس (اسفند) نمایشگاه کتاب های اسلامی برگزار شد و این دومین نمایشگاهی است که در سال 2011 برگزار می شود. وی همچنین از نویسندگان خواست تا تاثیر لذت نوشتن را برای همه بیان کنند و همچنین کتاب ها به ویژه کتاب های کودکان حامل پیام خوبی باشند. 

"افی افریزال سینارو" رییس مجمع ناشران اندونزی گفت: در نمایشگاه کتاب اندونزی در سال گذشته 210 غرفه و 110 ناشر حضور داشتند اما امسال این نمایشگاه با برنامه های فرهنگی بسیاری از قبیل نقاشی، مسابقات کتابخوانی، مسابقات تصویر سازی و برنامه های فرهنگی دیگر حمایت می شود. 

مجمع ناشران اندونزي براي اين نمايشگاه،6 جايزه در نظر گرفته كه به نويسندگان موفقي اهدا مي شود كه از طريق كتاب هاي خود تلاش در نشر دانش و تغيير زندگي افراد دارند. «ايوان ستياوان»،«جي جي ريزال»،«ليگوينا هانانتو»،«پاندجي پراگي واكسونو»،«سري لزاتي»و«هانيه رومانسيا»براي دريافت اين جايزه در نظر گرفته شده اند. 

این نمایشگاه تا دهم جولای ( نوزدهم تیر) ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها