چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
هدف از آموزش فلسفه، تمرین فکر کردن است

مديرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اين كانون با برگزاری کارگاه‌های فلسفه در تلاش است کودکان و نوجوانان را به تفکر، تدبر و تعقل در زندگی خود ترغيب كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سيدصادق رضايي در نشست «فلسفه اسلامي و آموزش فلسفه به كودكان» تأكيد كرد: هدف از آموزش فلسفه، تمرین فکر کردن است.

مدیرعامل کانون در نشست تخصصی طرح «گام به گام تا اندیشه» با موضوع «فلسفه اسلامی و آموزش فلسفه به کودکان» تأکید کرد: بهترین تفکر، تفکر انتقادی است و ما باید کاری کنیم تا کودکان بتوانند قدرت مدیریت و رهبری را در خود تقویت کنند و در صورت نیاز از آن برای اداره جمع‌های دوستانه خود بهره ببرند.

سیدصادق رضایی، در این نشست که با حضور تنی چند از معاونان، مشاوران و مدیران کانون برگزار شد، خاطرنشان کرد: قصد ما در کانون از آموزش فلسفه به كودكان، تمرین فکر کردن است و امیدواریم فرزندان ما به آن حد و درجه از توانایی در قدرت تحلیل، تدبیر و برنامه‌ریزی برسند که بدانند دلیل برتری یک انسان عاقل بر انسان دیگر تفکر و اندیشه اوست.

وی در ادامه خطاب به مربیان کانون گفت: با مطالعه فلسفه و افزایش دانش و آموخته‌های خود در این حوزه می‌توانید به نحو مطلوب‌تری به کودکان و نوجوانان خدمت کنید و زمینه‌های رشد و بالندگی آنان را در فضای کتاب‌خانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون فراهم آورید.

دکتر خسرو باقری، سخنران اين نشست، نیز در ادامه با اشاره به «چیستی فلسفه» گفت: گرایش اولیه معرفت بشر یک گرایش جهانی بوده و پای اندیشه در زمین و پرش در آسمان است.

عضو هیأت علمی دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: فلسفه از لحاظ موضوع محدودیت ندارد، ولی از نظر روش از عرصه‌های دیگر معرفت و تجربه بشری متمایز است و هدف فلسفه فرو نشاندن عطش انسان در مبحث دانایی و پاسخگویی به نیازهای فکری و هیجانی انسان است.

وی همچنین گفت: فلسفه اسلامی از کلام و عرفان اسلامی متمایز است و از لحاظ موضوع به متافیزیک گرایش دارد و فیلسوف بر اصل برهان و دلیل اعتقاد دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: آموزش فلسفه به کودکان معطوف به موضوع، تشریح دیدگاه‌های فیلسوفان، انتخاب زبان مناسب برای بیان دیدگاه‌ها و مشارکت فکری کودک در مباحث فیلسوفان است.

این نشست تخصصي، روز دوشنبه ـ 6 تیر ـ با حضور مربیان مسوول، کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها