یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
ايجاد بانك اطلاعاتي مشترك از كتاب‌هاي ايران و جهان اسلام

مدير عامل موسسه خانه كتاب در راستاي طرح‌ها و تفاهم‌نامه‌هاي اين موسسه براي توسعه همكاري‌ و تبادلات فرهنگي با ساير نهادها و موسسات مرتبط، اظهار داشت: اميدوارم از اين رهگذر بتوانيم بانك اطلاعاتي مشتركي را براي تمامي كتاب‌هايي كه در درجه نخست در ايران و سپس در جهان اسلام منتشر شده‌اند، ايجاد كنيم./

علي شجاعي‌صايين در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به تفاهمنامه‌اي كه اين موسسه صبح امروز(پنجم تير ماه) با كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي ايران منعقد كرد، بيان داشت: طي مباحثاتي كه با همكاران بخش اطلاع‌رساني و كارشناسان پايگاه اينترنتي Ketab.ir داشتيم، به اين جمع‌بندي رسيديم كه از طريق اشتراك داده‌ها با نهادهاي مرتبط و تبادل اطلاعاتي مي‌توانيم وضعيت بهتري را براي مراجعان سايت‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط با كتاب فراهم كنيم.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي مشخصي كه در خانه كتاب انجام شده است، گفت: بر مبناي اين طرح در پي انعقاد تفاهمنامه افزايش همكاري‌هاي فرهنگي و مبادلات اطلاعاتي با مراكز ديگريم.

شجاعي‌صايين افزود: همچنان كه نزديك به يك ماه گذشته چنين تفاهم‌نامه‌اي را با نهاد كتابخانه‌هاي عمومي به امضا رسانديم و اكنون جلسات كارشناسي آن در حال برگزاري است و به زودي نخستين نتايج اين تفاهم‌نامه را شاهد خواهيم بود. 

وي جلوگيري از موازي‌كاري در ارايه خدمات فرهنگي و كتابخانه‌اي و ايجاد زمينه‌هايي براي تقويت ارايه اين خدمات از طريق به اشتراك گذاشتن تجارب و اطلاعات مراكز هم‌سو را از جمله اهداف تفاهم‌نامه‌هاي همكاري موسسه خانه كتاب با ساير مراكز برشمرد و گفت: توسعه اين طرح و ارايه تسهيلاتي در ارايه خدمات فرهنگي و كتابخانه‌اي به ارتقاي نتايج پژوهش‌هاي محققان و پژوهشگران كمك شايان توجهي خواهد كرد.

مدير عامل موسسه خانه كتاب درباره اهداف آينده خانه كتاب در توسعه تعاملات فرهنگي با ساير موسسات و نهادها اظهار داشت: اكنون انعقاد تفاهم‌نامه با كتابخانه ملي و نهادهاي مشاركتي در كنسرسيوم اشتراك محتوا را مد نظر داريم و اميدواريم هرچه زودتر اين برنامه به انعاد تفاهم‌نامه منجر شود. همچنين اميدواريم از اين رهگذر بتوانيم بانك اطلاعاتي مشتركي در درجه نخست براي تمامي كتاب‌هاي ايراني و سپس كتاب‌هاي جهان اسلام فراهم كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط