یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
جديدترين رمان آميتاو قوش رونمايي شد

آميتاو قوش نويسنده سرشناس هندي جديدترين رمانش را در كلكته رونمايي كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از هندوستان تايمز، در جلسه رونمايي اين كتاب شماري از نويسندگان هندي چون شابها دي و آنيل داركر حضور داشتند. جيامپالو گوييلو از ايتاليا و شيام بنگال از ديگر نويسندگاني بودند كه در اين نشست به گفتگو با قوش پرداختند. 

در اين جلسه نويسنده بخش‌هايي از جديدترين كتابش با عنوان «درياي دود» را روخواني كرد و پس از آن به پرسش و پاسخ با حضار پرداخت. اين نويسنده گفت بسيار خوش شانس بوده كه توانسته است زندگي‌اش را برمبناي نويسندگي اداره كند و با انساني‌هايي از اين دست نشست و برخاست داشته باشد.

آميتاو قوش در سال 1956 در كلكته به دنيا آمده و در سري لانكا، بنگلادش و هند بزرگ شده است. او در دانشگاه دهلي و آكسفورد تحصيل كرده و آثارش را به زبان انگليسي مي‌نويسد. 

او كه نويسندگي را در سال 1983 شروع كرده نخستين كتابش را با عنوان «چرخه دليل» منتشر كرد. او رمان ديگري با عنوان «قصر شيشه‌اي» دارد كه داستان آن در ميانمار، هند و مالايا مي‌گذرد. «درياي خشخاش‌ها» نيز او را به عنوان نويسنده‌اي برجسته تثبيت كرد. اين كتاب جايزه برترين اثر داستاني سال هند و نيز جايزه بنگال را هم از آن خود كرده بود و به فهرست بوكر نيز راه يافت. 

«درياي دود» در 558 صفحه به قيمت 699 روپيه(5/15 دلار) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها