شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
«مجموعه يادها»ي غلامرضا امامي در آستانه نشر

نويسنده و مترجم كتاب‌هاي اجتماعي و ادبي كه مدتي است تاليف «مجموعه يادها» را در دست دارد، با اشاره به اين كه قرار است اين مجموعه در 20 جلد به معرفي و بيان برخي از ابعاد شخصيتي بزرگان فرهنگ و ادب ايران و جهان بپردازد، عنوان كرد: اين اثر تا دو ماه آينده از سوي نشر علم منتشر مي‌شود.__

غلامرضا امامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) يادداشت‌ها و محتواي هريك از جلدهاي اين مجموعه را حاصل ديدارها، خاطرات و تصاوير سفرهايي دانست كه در ديدار يا همراهي با اين بزرگان داشته است.

وي افزود: مهدي آذريزدي، آيت‌الله طالقاني، جلال آل احمد، علامه آشتياني، احمدرضا احمدي، محمدرضا حكيمي، شريعتي و ...  از جمله شخصيت‌هاي فرهنگ ايراني هستند كه در اين مجموعه از آنها ياد مي‌شود.

وي «امبرتو اكو» از بزرگترين نويسندگان معاصر ايتاليايي، «بن‌ بلا» نخستين رييس جمهور الجزاير كه اكنون در سوييس سكونت دارد و پاپ، رهبر مسيحيان جهان در ايتاليا را از جمله شخصيت‌هاي جهاني «مجموعه يادها» برشمرد.

مترجم كتاب «لبخند بي لهجه» درباره اين اثر كه به تازگي چاپ نخست آن در بازار نشر به اتمام رسيده است، گفت: نشر هرمس دومين چاپ اين اثر اجتماعي را كه در مجموعه ادبيات مهاجرت جاي دارد و نوشته «فيروزه جزايري(دوما)» است  در نوبت چاپ دارد. همچنين اين مركز دومين چاپ يكي ديگر از جلدهاي اين مجموعه با عنوان «بامزه در فارسي» را به زودي منتشر خواهد كرد.

امامي كه ويرايش كتاب «مصاحبه با تاريخ» را بر عهده داشته است، درباره اين اثر اظهار  كرد: در اين كتاب گزيده مصاحبه‌هاي «اوريانا فالاچي» با ترجمه دكتر نصيرالسادات اسلامي جاي دارد و نشر علم تا ماه آينده ‌آن را منتشر خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط