شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
فرهنگ ناب قرآنی باید در پهنه زندگی مردم جاری و ساری شود

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از سازمان دار‌القرآن کریم در نشستی با مدیران و مسوولان این سازمان، با تاکید بر اینکه نظام ولایی در کشور بر مبنای دو ثقل "اکبر" و" کبیر" استوار است، گفت : مقبولیت و مشروعیت نظام ولایی در کشور بر ثقل "اکبر" یعنی معجزه الهی نبی اکرم(ص) قرآن کریم، و ثقل "کبیر" یعنی اهل بیت و عترت(ع) استوار است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی، بهمن دری خاطر نشان کرد : هویت ذاتی وزارت ارشاد به ویژه معاونت امورفرهنگی برگرفته از این دو شاخصه است بنابراین فعالیتی که منجر به توسعه و تقویت این دو مولفه شود قطعا مورد حمایت جدی مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد .

وی با تاکید براینکه موضوع فعالیت‌های قرآنی بصورت جدی در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مطرح بوده و جنبه عملیاتی بخود گرفته ادامه داد: اعتقاد قلبی ما این است که هر چه فرهنگ ناب قرآنی گسترش یابد و در پهنه زندگی مردم جای اصلی خود را بیابد و جاری و ساری شود تا کارکرد آن باعث مصونیت در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده این نظام شود .

بهمن دری با اشاره سه اصل نظارت، حمایت و هدایت در برنامه های فرهنگی گفت : نظارت توام با رویکرد تخصصی ، حمایت هدفمند و همراه با هدایت و سیاستگذاری و کنترل منابع مالی و بودجه های قرآنی می تواند راه را برای قرآنی شدن جامعه هموار کند .

معاون امور فرهنگی از آمادگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بهرگیری از همه ظرفیت‌هایش برای جلوگیری از انتشار قرآن های مخدوش و مغشوش و داری غلط خبر داد و گفت: زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که بعنوان آمال و الگوی جهان اسلام قرآن‌های مغلوط منتشر کند.

وی از تشکیل کارگروهی با همکاری سازمان دارالقرآن کریم برای این حوزه خبر داد و گفت: لازم است برای تحقق اهداف قرآنی بویژه انتشار بسامان و مناسب و فاخر قرآن ،وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان دارالقران کریم تعاملی مشترک و اهتمام جدی داشته باشند.

دری اظهار امیدواری کرد با فعالیت مستمر این کارگروه از همه ظرفیت‌هاي دو دستگاه برای تکریم قرآن بهره‌برداری شود .

بنابراین گزارش در این بازدید مهدی قره شیخ لو رییس موسسه دارالقرآن کریم در این نشست گزارشی، از فعالیت‌های قرآنی سازمان در حوزه آموزش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن ارائه کرد.

همچنین احمد حاجی شریفی معاون آموزش ، پژوهش و نظارت بر چاپ قرآن کریم ضمن قدردانی از اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه، توضیحاتی مبسوط درباره نحوه شکل گیری سازمان و روند نظارتی بر چاپ قرآن کریم ایراد کرد. 

در این بازدید یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ و محمد حسنی مشاور رهبردی معاونت امور فرهنگی بهمن دری را همراهی کردند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط