شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
اشعار جدید ده‌بزرگی منتشر می‌شود

«گل می‌روید» و «هزار خانه خورشید» عنوان دو مجموعه از اشعار آیینی احد ده‌بزرگی است که به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ده‌بزرگی درباره این دو کتاب گفت: اشعار آیینی دو مجموعه شعر «گل می‌روید» و«هزار خانه خورشید» در قالب رباعی و در مدح و منقبت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) سروده شده‌اند.

وی افزود: رباعی‌های این دو مجموعه در فضای ذهنی مشترک سروده شده‌اند و به نوعی روایت تاریخ اسلام در قالب شعر است که با مدح و ستایش حضرت محمد(ص) آغاز و به امام زمان(عج) می‌رسد.

این شاعر درباره تفاوت این دو مجموعه توضیح داد: این دو مجموعه شعر تفاوت اندکی با یکدیگر دارند. در دفتر شعر «گل می‌روید» بخش انتهای کتاب به رباعی‌های آزاد با موضوعات اجتماعی، عاطفی و زندگی روزمره اختصاص یافته است اما مجموعه «هزا خانه خورشید» تنها اشعار آیینی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد مخاطب امروز دیگر حوصله شعرها و قصیده‌های بلند را ندارد. به همین دلیل قالب رباعی را برای این دو مجموعه انتخاب کرده‌ام؛ چراکه رباعی به شاعر این امکان را می‌دهد که لحظات ویژه عاطفی و احساسی خود را خیلی سریع ابراز و به مخاطب منتقل کند. 

ده‌بزرگی در پایان از انتشار مجموعه شعر دیگرش خبر داد و گفت: مجموعه شعر بعدی‌ام با اشعاری حماسی درباره دفاع‌مقدس، شهادت و موضوعات اجتماعی سروده شده است و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط