شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵

شهر اوسنابروک آلمان چند روزی است که میزبان پنجمین دوره برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی کودکان است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، امسال نیز همچون چهار سال گذشته اداره ادبیات «نیدرزاکسن» غربی با همکاری کتابخانه شهر اسنابروک هفته کتاب و کتابخوانی کودکان و نوجوانان را با شعار «کتاب خواندن – به تمام معنی محبوب» از تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد) برپا کرده است. 

دست اندرکاران امسال برای نخستین بار همکاری های خود با سازمان تخصصی جوانان را گسترش داده‌اند تا به این ترتیب برنامه های ادبی هیجان‌انگیزی را در این شهر ترتیب دهند. بر همین اساس در کتابخانه کودکان و نوجوانان این شهر نویسندگان توانمندی همچون «کریستین تیلمان» با رمان «جویندگان گنج در کارائیب» از سری رمان های محبوب «چشم ببر» یا «بتینا گوشل» با اژدهاهای بی‌نظیر «پافی» حضور پیدا می کنند.
 
همچنین در کنار کتاب‌های جدیدی که طی این فستیوال برای تماشاگران عرضه می‌شود کتاب‌های کلاسیکی مانند «هابیت کوچک» و یا کتاب‌های دارای محتوای تاریخی که همواره از محبوبیت برخوردارند نیز عرضه شده‌اند. در جریان یک کارگاه چوب براي نوجوانان نيز قرار است دانش‌آموزان همراه «ماتیاس رایت» نویسنده و باستان شناس یک اسب تروا بسازند. 

پنجمین هفته کتاب و کتابخوانی کودکان در اوسنابروک مشتمل بر تجربیات گوناگون هیجان انگیز کتابخوانی برای همه رده های سنی از 4 تا 104 سال است و تا تاریخ 2 جولای (11 تیر) پذیرای علاقمندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها