دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کتاب « شرمن الکسی» در مدارس ریچلند آمریکا ممنوع شد

کتاب مناقشه برانگیز «دفتر خاطرات واقعی یک هندی پاره وقت» در مدارس منطقه ریچلند آمریکا از فهرست کتاب‌های درسی حذف شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سیتی هرالد، شورای آموزشی ریچلند با 3 رای موافق و 2 رای مخالف استفاده از این کتاب نوشته «شرمن الکسی» را در تمامي سطوح مدارس این منطقه ممنوع اعلام کرد. این کتاب درباره یک نوجوان آمریکایی است که از نوجوانان سفیدپوست مدرسه‌اش به شدت متنفر است و منتقدان می‌گویند که نویسنده در آن الفاظ غیراخلاقی به کار گرفته و محتوای کتاب نیز نژادپرستانه است.
 
پیش از این، پاییز سال قبل نیز کتاب «دفتر خاطرات واقعی یک هندی پاره وقت» در کلاس آموزش انگلیسی سطح نهم دبیرستان منطقه ریجلند ممنوع اعلام شده بود ولی از همان موقع این بحث مطرح بود که آیا این کتاب مناسب تدریس در دیگر سطوح است یا نه؟

منتقدان رای شورای آموزشی ریچلند می‌گویند که برخی اعضای این شورا اصلا این کتاب را نخوانده‌اند ولی این کتاب که در فهرست مناقشه برانگیز ترین کتاب های سال 2010 آمریکا نیز قرار گرفته، قبلا در برخی دیگر از مناطق آمریکا نیز بحث برانگیز شده بود. گروهی از والدین دبیرستان «آنتیوچ» در جولای 2009 نسبت به قرار گرفتن این کتاب در فهرست کتاب‌های جنبی مطالعه دانش‌آموزان اعتراض کرده بودند.

برخی معلمان آمریکایی که این کتاب را در کلاس هایشان استفاده کرده اند، معتقدند که به خاطرمحتوای بسیار خوب کتاب، می‌توان از نقاط منفی آن چشم پوشی کرد. جیم دیترنج از معلمان منطقه ریچلند طی نامه ای به والدین آمریکایی که به تدریس کتاب اعتراض داشتند، به آنها توصیه کرده بود که آن را بخوانند و سپس درباره محتوای آن نظر بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط