شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
«آب بر آتش» سيروس همتی

نماشنامه «آب بر آتش» تازه‌ترين اثر «سيروس همتي» براي نوجوانان به‌زودي منتشر خواهد شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حوزه هنري استان تهران، نمایشنامه «آب برآتش» را به‌زودي روانه بازار كتاب مي‌كند.

قورباغه‌ای تلاش می‌کند با ریختن آب بر روی آتشی که حضرت ابراهیم(ع) در آن است او را نجات دهد و در طول مسیر برکه تا مکانی که این اتفاق می‌افتد موانعی بر سر راهش قرار می‌گیرد و در نهایت به صحنه‌ای می‌رسد که آتش بر حضرت ابراهیم(ع) گلستان می‌شود.

سیروس همتی در آستانه چاپ اين كتاب در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، از حمايت‌هاي اين مركز در عرصه نمايشنامه‌نويسي قدرداني كرد و گفت: رشد نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان تنها با حمایت نهادهای فرهنگی امکان‌پذیر است در غیر این صورت، تقویت نمايشنامه‌هاي کودک، آب در هاون کوبیدن است.

وی «عباس جهانگیریان»، «منصورخلج»، و «شهرام کرمی» را از جمله نمایشنامه‌نویسان صاحب سبک کودک و نوجوان برشمرد و افزود: برای آنکه شاهد حضور نویسندگان حرفه‌ای در این عرصه باشیم، بايد حمايت جدي از نویسندگان صورت گيرد. براي مثال، گرچه سال‌ها در حوزه كودك و نوجوان فعاليت كرده‌ام اما اگر حوزه هنری استان تهران نمایشنامه «آب بر آتش» را به من سفارش نمی‌داد، اصلاً به فکر نمایشنامه‌نویسی برای کودک و نوجوان نمی‌افتادم زیرا بیشتر نمایشنامه‌هایم ویژه بزرگسالان است.

همتي یکی از اشکالات سفارشی‌نویسی آثار مذهبی را عدم باور نویسنده دانست و تصریح کرد: اگر نمایشنامه مذهبی به نویسنده‌ای سفارش داده شود که باورهای دینی در ذهنش رسوب کرده باشد بهتر است او سه فاکتور ماندگاری یک اثر یعنی «قابل دفاع بودن»، «آبرومند بودن» و «لذت بخش بودن برای مخاطب» را سرلوحه خود قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها