شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
چهارمین دفتر شعر شیری منتشر می‌شود

فریاد شیری، چهارمین دفتر شعرش را با عنوان «و تن فروشی نیست» در دست انتشار دارد. وی همچنین سرگرم تالیف مراحل پایانی کتاب «تاریخ تحلیلی شعر نو کرد» است.\

شیری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره چهارمین دفتر شعرش گفت: شعرهای این مجموعه پیرامون مضامین و موضوعات اجتماعی و فلسفی سروده و در سه دفتر گنجانده شده‌اند. البته یک دفتر از این مجموعه به شعرهای عاطفی اختصاص دارد.

وی با اشاره به سال سرایش این شعرها ادامه داد: شعرهای این مجموعه 120 صفحه‌ای طی سال 1383 تا 1389 سروده شده‌اند. از نظر ویژگی‌های زبانی، فرمی و تکنیک‌های شعری نیز اشعار این مجموعه به دفترهای پیشین من شباهت دارند.

این مجموعه توسط انتشارات نگاه مراحل اداری انتشار را طی می‌کند.

این شاعر از تجدیدچاپ دفترهای پیشین شعرش خبر داد و گفت: همچنین چاپ چهارم مجموعه‌های شعر «ام‍ض‍ای‌ ت‍ازه‌ م‍ی‌خ‍واه‍د ای‍ن‌ ن‍ام» توسط نشر داستان، چاپ سوم «آغوش من از سفر پر است» توسط نشر نگیما و چاپ سوم «کلاغ‌ها زبان گنجشک را نمی‌فهمند» توسط نشر داستان در دست انتشار است. این آثار به زودی راهی بازار کتاب می‌شوند.

‏وی در ادامه به مراحل پایانی نگارش کتاب «تاریخ تحلیلی شعر نو کرد» اشاره و تشریح کرد: در این اثر پژوهشی جریان‌های نوگرایی در شعر کرد را از آغاز تا امروز بررسی و نمونه‌هایی از آثار شاعران مختلف را همراه با ترجمه این اشعار به زبان فارسی ارائه کرده‌ام.

شیری در پایان یادآور شد: در این پروژه تمامی گویش‌های زبان کردی چون کردی سورانی، کردی کرمانجی، کردی کلهری و کردی جنوب را در نظر گرفته‌ام و حتی از جریان‌های شعری شاعران کرد ارمنستان، ترکیه، عراق و ایران نیز استفاده کرده‌ام.

فریاد شیری شاعر، مترجم و منتقد، متولد 1350 است و تاكنون توانسته جوایزی چون «جایزه شعر امروز ایران»، مقام نخست «جشنواره سراسری شعر و قصه» و مقام نخست «جشنواره قصه‌نویسی غرب کشور» را به‌دست آورد.

«پاسپورت لبخند و آرزو»، «آدم‌های سیاه، آدم‌های سفید»، «شیته گورانیه کانی باران»، « کلماطرح»، «داستان نقطه سر راهی»، «عاشقانه‌های سرزمین بلوط»، «مناظره‌ها»، «زنی آهسته گفت»، «ما در عکس زیر باران گم شده بودیم» و «مانیفیست یک نفره» از دیگر آثار او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط