سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
«شرح شوق» بررسی می‌شود

جلد نخست مجموعه پنج جلدی «شرح شوق»(شرح و تفسیر غزل‌های حافظ) به کوشش سعید حمیدیان چهارشنبه(25 خرداد) در سرای اهل قلم با حضور مولف و منتقدان بررسی می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این نشست یاسر هدایتی به عنوان دبیر جلسه حضور دارد و عبدالله نصری به بررسی این کتاب می‌پردازد.

حمیدیان پیش‌تر در گفت‌و‌گو با ایبنا درباره این مجموعه و جلد نخست آن گفته بود: «جلد نخست در حقیقت مدخلی بر موضوع شرح غزل‌های حافظ است و به بررسی مباحث موضوعی درباره حافظ، شعر و اندیشه او و شرح غزل‌هایش می‌پردازد. برهمین اساس پیش از جلدهای دیگر منتشر می‌شود تا در معرفی کتاب موثر باشد.»

وی در این اثر سعی داشته با تاکید بر ارائه نگاهی تازه نسبت به غزل‌های حافظ جنبه‌های نویی از شعر او را نشان دهد و نگاهش متفاوت از دیدگاه‌هایی باشد که تاکنون نسبت به حافظ و شعر او ارائه شده و تعداد آن‌ها نیز نسبتا زیاد است.

سعید حمیدیان متولد 1324 و عضو هیات علمی دانشكده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی است.

«آرمان‌شهر زیبایی» (گفتارهایی در شیوه بیان نظامی)، «درآمدی بر اندیشه و هنر فردوسی»، «داستان‌ دگردی‍سی‌: روند دگ‍رگ‍ون‍ی‌‍‌های شعر نیما ی‍وشیج‌»، «تصحیح فرهنگ جعفری»، «تصحیح دیوان امیر شاهی سبزواری»، «تصحیح خمسه نظامی گنجه‌ای» و ترجمه «ایوانف»، «دنیای قشنگ نو»، «آدم‌های ماشینی»، «سه خواهر» و «خطابه پوشكین» از جمله آثار منتشر شده اوست.

نشست نقد و بررسی کتاب «شرح شوق» چهارشنبه(25 خرداد) از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم واقع در خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره دو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط