شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
نخستین دفتر شعر نیکو منتشر شد

نخستین مجموعه شعر طیبه نیکو با عنوان «من بیشتر انار اتفاق می‌افتم» منتشر شد. این دفتر از سوی انتشارات دفتر شعر جوان به چاپ رسیده و دربرگیرنده 44 قطعه شعر سپید است.\

نیکو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)‌ گفت: شعرهای این مجموعه منتخبی از کارهای من هستند که طی 10 سال اخیر سروده شده‌اند.

وی با تاکید بر این امر که موضوع ویژه‌ای را در اشعارش دنبال نمی‌کند ادامه داد: مسائل و مفاهیم روزمره زندگی و همچنین موضوعی چون جنگ مضامین بخش عمده‌ای از شعرهای من‌را به خود اختصاص داده است.

نیکو برای اشعار این مجموعه عنوانی در نظر نگرفته و این مجموعه را با هدف معرفی یک بازه زمانی از فعالیت ادبی‌اش منتشر کرده است.

نمونه شعری از این مجموعه:
«آن قدرها مرده‌ام که بیفتم از چشم‌هات
که له شوم زیر قدم‌هات
آهسته آهسته که می‌آیی
بوی خاک باران خورده می‌آید
تا دست‌هات
شانه‌هایم تکان می‌خورد
تا گر گرفته جنازه‌ام
زیر بارش یکریز پروانه‌هات دفن می‌شدم
زنی کل می‌کشد روسری‌های سیاه در باد را
دست‌های به سمت آسمان بالا
که هنوز عاشق آوازهات
دریا را با من قدم می‌زنی؟
چهارگوشه سهم من امشب ماه ندارد
با کمان ابروهات و خیل زخم‌ها که می‌زنی
فاتحه بر لب/ داغ استکان‌ها/ و داغ بوسه‌هات بر دل
پیشانی نوشتم را بر این سنگ حک کنید.»

طیبه نیکو متولد 1358 فارغ‌التحصیل رشته حقوق قضایی، شاعر، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و وكیل دادگستری است. فعالیت جدی‌اش در عرصه شعر را از سال 75 آغاز کرده و در انجمن‌های ادبی چون «انجمن شعر شهرستان صفا» و «انجمن ادبی باران» حضور داشته است. همچنین اغلب آثارش را از طریق وبلاگ یا نشریاتی چون روزنامه‌های محلی شیراز و روزنامه «جام جم» ارائه کرده است.

پیش‌تر آثار این شاعر در زمینه شعر کودک منتشر شده است. 

«کجایی بهارک» با تصویرگری زهرا رحمت‌‌آباد شیرازی، منتشر شده در سال 1386 توسط انتشارات کتاب آراد برای گروه سنی «ب»، و «نازی و بابا» برای گروه سنی «الف» و «ب» چاپ شده توسط نشر زرینه در سال 1389، عنوان این کتاب‌ها هستند.

مجموعه شعر «من بیشتر انار اتفاق می‌افتم» در 90 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت دو هزار و 500 تومان توسط انتشارات دفتر شعر جوان منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط