جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
تاثیر جایزه اورنج بر فروش کتاب

سایت آمازون بریتانیا اعلام کرد از زمان اعلام فهرست نهایی جایزه اورنج، فروش برخی از کتاب ها 5 برابر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک سلر، آمازون بریتانیا اعلام كرد: فروش کتاب «اتاق» نوشته اما دون‌ا‌هو  نویسنده ایرلندی که از آن به عنوان شانس نخست جایزه اورنج 2011 یاد می شد، فروشی 470 درصدی را تجربه کرد. 

دارن هاردی از مسئولان فروش کتاب در این سایت گفت: «کتاب اتاق یکی از کتاب های برجسته سال پیش بود و هنوز هم استقبال از آن ادامه دارد».

 با این حال فروش کتاب «اتاق» از فروردین امسال شروع نشد بلکه از زمانی که این کتاب به عنوان نامزد دریافت جایزه بوکر 2010 مطرح شد، توجه ها را به خود جلب کرد. 

بر مبنای آماری که آمازون اعلام کرده در میان درخواست خریدی که نسبت به نامزدهای فهرست نهایی جایزه اورنج ارائه شده بود، «اتاق» 69 درصد تقاضاهای خرید را به خود اختصاص داده بود. پس از آن «خاطره عشق» اثر آمیناتا فورنا در مکان دوم قرار داشت و کتاب «همسر ببر» نوشته نویسنده جوان صرب تئا اوبرت که جایزه اورنج را از آن خود کرد، با 8 درصد از درخواست های خرید مکان سوم را به خود اختصاص داده بود. «گریس ویلیامز بلند می گوید» نوشته اما هندرسون نیز با 7 درصد آمار فروش مکان چهارم را در اختیار داشت. «آنابل» نوشته کاتلین وینتر نیز 3 درصد و «خانه بزرگ» نوشته نیکول کراوس تنها یک درصد از تقاضاهای خرید سایت آمازون در میان این 6 کتاب را به خود اختصاص داده بود. 

در فهرست 2011 نام 3 نويسنده نوقلم در كنار 3 نويسنده كهنه كار به چشم مي‌خورد. تئا اوبرت نويسنده صربي/ آمريكايي، كاتلين وينتر نويسنده كانادايي و اما هندرسون سه نويسنده نوقلم اين فهرست را تشكيل داده بودند. در حالی که نيكول كراوس نويسنده آمريكايي با سومين رمانش، آميناتا فورنا نويسنده بريتانیايي/سريلانكايي با دومين رمانش و اما دونوگ نويسنده كهنه كار ايرلندي با هفتمين رمانش در اين فهرست جاي داشتند.

«اتاق» با وجود این که روز پیش از اعلام نتایج اورنج برنده جایزه اورنج جوانان شد اما جایزه اصلی را به «همسر ببر» واگذار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها