سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
مجموعه شعر برزگر ماهر منتشر می‌شود

زینب برزگر ماهر نخستین مجموعه شعرش را توسط انتشارات آریتان در دست چاپ دارد. او همچنین یک مجموعه شعر دیگر با عنوان «خودزنی در آب» را برای چاپ آماده می‌کند./

برزگر ماهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: نخستین مجموعه شعر من با عنوان «کتاب‌هایم را آتش می‌زنم» از سوی حوزه هنری استان اردبیل و توسط انتشارات آریتان منتشر می‌شود.

وی درباره زمان سرایش و قالب این اشعار گفت: شعرهای این مجموعه در قالب سپید و در دهه 80 سروده شده‌اند. حجم کتاب حدود 80 صفحه است و اغلب سروده‌های آن، کوتاه اند. البته چند قطعه شعر بلند نیز در میان این اشعار دیده می‌شوند.

این شاعر به مضامین سروده‌هایش اشاره و تشریح کرد: در این اشعار رگه‌هایی زنانه دیده می‌شوند. به عبارت دیگر، این اشعار حاصل نگاه یک زن ایرانی به موضوعات پیرامون او چون خدا، خانواده و اجتماع است. همچنین در این اشعار به مفاهیم خداشناسی اما نه لزوما از دیدگاه عرفانی و مفاهیم فرهنگی و اجتماعی نیز پرداخته‌ام.

وی که پیش‌تر اشعارش را از طریق سایت‌های ادبی و وبلاگش منتشر کرده است، استقبال از اشعارش در فضای مجازی را انگیزه‌ای برای چاپ مجموعه شعرش دانست.

دومین مجموعه؛ خودزنی در آب 
برزگر ماهر از آماده‌سازی دومین مجموعه شعرش برای چاپ نیز خبر داد و گفت: «خودزنی در آب» عنوانی است که برای این مجموعه در نظر گرفته‌ام. این دفتر حدود 30 قطعه از شعرهای سپید بلند من‌را شامل می‌شود که نگاهی عرفانی و لحنی زنانه دارند.  

زینب برزگرماهر متولد 1365 و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. نخستین‌بار در 12 سالگی یکی از اشعار او در ماهنامه ادبی «بچه‌ها سلام» منتشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه رضایی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    سلام و درودها خانم برزگر عزیز یکی ازشاعران خوب معاصراست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط