یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
«خواب گنجشک‌ها» تعبیر شد

پنجمین مجموعه شعر سیدعلی میرافضلی با عنوان «خواب گنجشک‌ها» توسط انتشارات انجمن شاعران ایران منتشر شد. این دفتر اشعار نیمایی میرافضلی طی سال‌های 1385 تا 1389 را شامل می‌شود.\

به گزاش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مجموعه دربرگیرنده 55 قطعه شعر ‌نیمایی‌ سروده شده طی چهار سال اخیر است و موضوعات و مضامین متنوع عاطفی و اجتماعی را شامل می‌شود.

شاعر این مجموعه پیش‌تر در گفت‌و‌گو با «ایبنا» تقسیم‌بندی این سروده‌ها از نظر فضای حاکم بر آن‌ها را امری دشوار برشمرده بود؛ چراکه از نظر فضا و زبان به یکدیگر نزدیک هستند. با این تفاوت که برخی دغدغه‌های شخصی او و برخی دیگر دغدغه‌های اجتماعی‌اش را بیان می‌کنند.

«نوبت پلنگ»، «گیسوان تجلی»، «گرداب جنون»، «پیچک»، «نارنجک»، «بی‌واژه»، «پالتو»، «تفال»، «درناها»، «شقیقه»، «زبان معیار»، «صندلی خالی»، «مصراع ابرو»، «بدبخت کوه»، «نبض‌های سبز»، «کنعان»، «هی میخ»، «ملودی» و «بر پله درگاه» عنوان برخی از شعرهای این کتاب هستند.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «غبطه»:
«تمام صابون‌ها را
کلاغ‌ها بردند
لباس چرک مرا سیل هم نخواهد شست
کجاست دریایی
که روح زرد مرا از خودم نجات دهد؟
به قارقار شما غبطه می‌خورم چندی‌ست.»

سیدعلی میرافضلی متولد 1348 در رفسنجان و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. از جمله آثار او می‌توان به مجموعه شعرهای «تقویم برگ‌های خزان»، «گنجشک ناتمام»، «رباعیات خیام در منابع کهن»، «گوشه تماشا»(مروری بر جریان رباعی معاصر از 1300 تا 1382)، تصحیح«رباعیات فکری مشهدی»، تصحیح« رباعیات سنایی غزنوی» و تصحیح «رباعیات حامدبن ابی‌الفخر اوحدالدین کرمانی» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط