چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
كتاب «سيگار را ترك خواهم كرد» در دانشگا‌ه‌ها توزيع مي‌شود

كتاب «سيگار را ترك خواهم كرد» از سوي مركز آموزشي، درماني سل و بيماري‌هاي ريوي دانشگاه شهيد بهشتي منتشر شده و به زودي در دانشگاه‌ها و انجمن‌هاي ترك اعتياد كشور توزيع مي‌شود.\

دبير شوراي پژوهشي مركز تحقيقات و كنترل دخانيات دانشگاه شهيد بهشتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره اين كتاب گفت: كتاب «سيگار را ترك خواهم كرد»، اثري خودآموز با زباني ساده و قابل استفاده براي عموم و دانشگاهيان است.

دكتر هومن شريفي با اشاره به اينكه متن لاتين كتاب در سال‌هاي 2007 تا 2010 ميلادي در برخي از كشورهاي اروپايي منتشر شده، افزود: بخشي از متن فارسي كتاب، ترجمه و بخشي تاليف است كه از سوي مركز آموزشي، پژوهشي و درماني سل و بيماري‌هاي ريوي دانشگاه شهيد بهشتي منتشر شده است. 

وي افزود: ‌سازمان بهداشت جهاني، 10 خرداد را به عنوان روز جهاني بدون دخانيات اعلام كرده است. هر سال عنواني خاص بر روز جهاني بدون دخانيات نهاده مي‌شود كه امسال برنامه‌هاي اين روز با عنوان «اجراي كامل معاهده جهاني كنترل دخانيات» برگزار شد.

وي در ادامه افزود: ايران از سال 2005 به معاهده جهاني كنترل دخانيات، بزرگترين معاهده بهداشتي در دنيا پيوسته و تلاش در رعايت قوانين آن دارد. 

شريفي تصريح كرد: مركز آموزشي، درماني سل و بيماري‌هاي ريوي دانشگاه شهيد بهشتي سال گذشته 6 عنوان كتاب در حوزه مبارزه با دخانيات منتشر كرد. 

كارشناس دبيرخانه كنترل دخانيات وزارت بهداشت با اشاره به كمبود بودجه پژوهشي براي انتشار كتاب در اين مركز گفت: تاكنون كتاب‌هاي ارزنده‌اي از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور منتشر شده اما متاسفانه هنوز انتشار كتاب در حوزه دخانيات و مواد مخدر متولي مشخصي ندارد.

وي يادآور شد: «كنترل دخانيات»، «سيگار، زيان‌ها و روش‌هاي ترك»، «اين به عهده ماست»، «كنترل و پيشگيري از استعمال دخانيات»، و «پزشكان و دخانيات» از جمله كتاب‌هاي منتشر شده از سوي مركز آموزشي، درماني سل و بيماري‌هاي ريوي دانشگاه شهيد بهشتي  است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها