سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
تولد دومين دفتر مجموعه «چهره‌هاي ايراني»

غلامرضا امامي با اشاره به اين كه تقرير دومين جلد از مجموعه «چهره‌هاي ايراني» را به پايان رسانده است، گفت: هريك از جلدهاي اين مجموعه 10 جلدي به بررسي زندگي و معرفي بخش‌هايي از تلاش‌هاي چهره‌هاي ماندگار سياسي و اجتماعي نظير آيت‌الله طالقاني، جلال آل احمد و ... اختصاص دارد./

نويسنده و مترجم حوزه اجتماعي و سياسي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه نخستين جلد اين اثر با نام «طالقاني، آن پير پاك ما» به رشته تحرير در آمده است، اظهار داشت: دومين دفتر با نام «بانوي آل قلم» ويژه بررسي شخصيت و زندگي اجتماعي سيمين دانشور است.

وي افزود: به دليل آن كه اين بانوي ايراني، نخستين بانويي است كه وارد دانشكده ادبيات شد، دكتراي اين رشته را اخذ كرد و زماني كه زنان چندان در اجتماع و ادبيات مطرح نبودند، به عنوان نخستين زن داستان نويس ايراني، قلم به دست گرفت، تصميم گرفتم درباره زندگي اجتماعي وي مطالبي را بنويسم.

امامي با اشاره به اين كه مردم همواره او را در سايه جلال آل احمد مي‌ديدند، عنوان داشت: خانواده، زادگاه و زندگي وي با جلال آل احمد از جمله مسايلي‌اند كه به دليل آشنايي بيش از 40 سال با اين خانواده، آنها را در اين اثر منعكس كرده‌ام.

وي با اشاره به اين كه امكان دارد چاپ اين مجموعه را به نشر افق بسپارد، يادآور شد: چاپ دوم ترجمه كتاب «لبخند بي‌لهجه؛ يادها و خاطراتي از فيروزه جزايري» را در نوبت نشر دارم. همچنين كتاب «گفت و گوهای اوریانا فالاچی» در آستانه چاپ هفتم قرار دارد و پيش‌بيني مي‌كنم پنجمين چاپ كتاب «جز زيبايي نديدم» نيز به زودي از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي روانه بازار كتاب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط