سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴

«ناتاشا کامپوش» 22 ساله برای نگارش کتاب «3069 روز» با جایزه کتاب محبوب سال 2011 کشور اتریش چهارشنبه شب 11 خرداد مورد تقدیر قرار می‌گیرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری سوییس، «کامپوش» در این کتاب به روایت هشت سال و نیم اسارت خود در یک زیرزمین پرداخته و همین توصیفات وی در این کتاب سبب شده تا کتابفروشان و خوانندگان، این کتاب را به عنوان اثر محبوب سال 2011 در صدر لیست انتخاب خود جای دهند.
 
این کتاب 284 صفحه ای توانست دیگر نامزدهای این جایزه يعني زندگینامه‌هایی از کیت ریچارد، اتو شنک و پيتر هانتکه و آثاری در مورد زندگی سیمون ویزنتهال و برونو کریسکی را پشت سر بگذارد و این جایزه را کسب کند. 

«کامپوش» در مصاحبه‌ای که با روزنامه «اتریش» داشت گفت به تخریب خانه‌ای فکر می کند که «ولفگانگ پریکلوپیل» رباینده وی او را در آن خانه زندانی کرده بود. وی اظهار داشت که مایل است این خانه را ویران کند زيرا وجود آن بر او فشار وارد می‌کند.

این دختر 22 ساله در حال حاضر نه تنها با کمپانی فیلمسازی کنستانتین فیلم در یک پروژه سینمایی درباره سرنوشت خود مشغول همکاری است، بلکه برنامه ای برای آموزش طلاسازی دارد و به نگارش کتاب دیگری نیز فکر می‌کند. 

جایزه کتاب محبوب اتریش چهارشنبه شب 11 خرداد در شهرداری شهر وین در جریان مراسم کتاب محبوب 2011 از سوی «مرسدس اچرر» بازیگر به «کامپوش» اهدا می‌شود. همچنین در همین مراسم جایزه کتاب محبوب مادام العمر به «کریستینه نوستلینگر» اعطا می‌شود. 

«ناتاشا کامپوش» در مارس 1998 در حالی که 10 ساله بود در مسیر مدرسه توسط «ولفگانگ پریکلوپیل» دزدیده شد و رباینده قربانی خود را در زیرزمین کوچک خانه خود در «استراس هوف» در «نیدراسترایش» زندانی کرد. در آگوست 2006 «کامپوش» با استفاده از یک لحظه غفلت رباینده خود توانست از این خانه بگریزد و رباینده وی پس از فرار او به زندگی‌اش خاتمه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها