سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
طرح رمان برای نوجوان امروز به سراسر کشور می‌رسد

نویسندگان شهرستانی در طرح انتشار رمان برای نوجوانان امروز مشارکت می‌کنند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، اين كانون در نظر دارد در ادامه‌ طرح «رمان نوجوان امروز»، آثار نويسندگان شهرستاني را نيز منتشر كند.

در این میان، علاوه بر نویسندگان شاخص و مطرح ادبیات کودک و نوجوانان، تعدادی از نویسندگان مطرح ساکن شهرهای مختلف کشور نیز در میان نویسندگان این مجموعه قرار گرفته‌اند و با توجه به ادامه‌ این طرح کانون از آثار دیگر نویسندگان ایرانی نیز حمایت خواهد کرد.

به‌تازگي کانون استان یزد تعدادی از نویسندگان شاخص و مطرح ادبیات کودک و نوجوان در این استان را به شرکت در نشستی فراخواند تا درباره‌ مشارکت این نویسندگان در طرح انتشار رمان برای نوجوانان بحث و تبادل نظر شود.

حسین پاپلی، حسین معلم، محمد محمدسیفی، هادی حکیمیان، وحید صفاری، سیداحمد سیدعلیزاده، مستانه فکور و عالیه سلطانی از جمله نويسندگاني اند كه در اين نشست حضور يافتند.

مدیر کانون استان یزد در این نشست درباره‌ شیوه اجرای این طرح و حمایت‌های کانون از نویسندگان توضیحاتي را ارایه داد و گفت: «طرح‌های ارایه شده توسط نویسندگان به کانون، در مدیریت انتشارات مورد بررسی قرار می‌گیرند و نویسندگان این آثار پس از تصویب طرح‌شان از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند.»

«علیرضا جلالی» در اين‌باره توضيح داد: «علاوه بر انتشار برخی از این آثار به‌صورت ملی، به کانون در استان‌ها نیز اجازه داده شده است تا برخی از آثار نویسندگان ساکن استان‌های خود را منتشر کنند.»

در این نشست، نویسندگان یزدی نکاتی را درباره اين طرح بیان کردند و مدیر کانون استان یزد به این سوال‌ها پاسخ داد.

اجرای طرح «رمان نوجوان امروز» از سال گذشته به پیشنهاد مدیرعامل کانون آغاز شد و تاکنون علاوه بر رونمایی از 14 جلد از این مجموعه، تعداد زیادی آماده انتشار شده اند. در اين طرح کانون تلاش می‌کند تا 90 عنوان رمان را برای 90 روز تابستان نوجوانان ایرانی زیر چاپ ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها