پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
مسابقه‌ی كتاب‌خوانی در «پشت شيشه‌های مات»

فرهنگ‌سراي انقلاب اسلامي در دومين مسابقه‌ي «مشاهير انقلاب» همراه با نوجوانان و جوانان زندگي شهيد بهشتي را مرور مي‌كند. اين مسابقه بر اساس كتاب «پشت شيشه‌هاي مات» برگزار مي‌شود.

ايبنا نوجوان: در دومين دور برگزاري مسابقه‌ي «مشاهیر انقلاب»، داستان زندگی شهيد آيت‌الله بهشتي براي نوجوانان مطرح مي‌شود و هفتم تير، هم‌زمان با سال‌روز شهادت اين شهيد به برگزیدگان، جوایز ارزنده‌اي اهدا خواهد شد. 

پرسش‌هاي این مسابقه از کتاب «پشت شيشه‌هاي مات» انتخاب شده است. عزت‌الله الوندي در كتاب «پشت شیشه‌های مات» زندگی شهید بهشتی را در قالب داستان روايت كرده است. اين كتاب توسط انتشارات سوره‌ي مهر منتشر شده است. 
 
در کتاب «پشت شیشه‌های مات» زندگی‌نامه‌ي داستانی شهید آیت‌الله بهشتی از دید نوه‌ي يكی از 53 گروگان لانه‌ي جاسوسی آمریکا روایت شده است. 

الوندی با اشاره به استفاده از خاطرات لینگن، نماینده‌ي آیت‌الله بروجردی در آلمان و از گروگان‌هاي لانه‌ي جاسوسی در نگارش اين كتاب گفت: لینگن در مدت 444 روز گروگان، ملاقاتی با شهید بهشتی داشته است.
 
وی خاطرات این دیدار را برای نوه‌اش بیان می‌کند و این نوجوان که تحت‌تاثیر زندگی شهید بهشتی قرار گرفته درباره‌ي او تحقیقاتی را انجام می‌دهد به این ترتیب «پشت شيشه‌هاي مات» از کودکی تا شهادت بهشتي را روایت می‌كند.

اين مسابقه در قالب بروشوري طراحي شده و به همراه سووالات مسابقه میان جوانان و نوجوانان توزیع می‌شود تا نسل سوم انقلاب با شخصیت‌های مهم انقلابی و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شوند.

علاقه‌مندان برای تهیه‌ي سوالات و شرکت در این مسابقه به کتاب‌خانه‌ي آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید تواب صفوی، خیابان کمیل شرقی مراجعه كنند و  برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره‌ی 9-55419057 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها