پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
كتابي در معرفي فرم‌هاي ارزيابي دانش‌آموزان

كتاب فرم‌هاي سن مدرسه نظام سنجش مبتني بر تجربه «آخن باخ»» به زودي از سوي انتشارات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش راهي بازار نشر خواهد شد. محققان و معلمان مي‌توانند از اين فرم‌ها به عنوان راهنماي اجراي آزمون ارزيابي استفاده كنند.\

مژگان فرهبد، معاون پژوهشكده كودكان استثنايي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: نظام سنجش مبتني بر تجربه «آخن باخ» شامل سه فرم «سياهه رفتاري كودك براي سنين 18 ـ 6»، «سياهه گزارش معلم براي سنين 18 ـ 6» و «سياهه پرسش‌نامه خودسنجي براي سنين 18 ـ 11» است كه مخاطب در كتاب «فرم‌هاي سن مدرسه نظام سنجش مبتني بر تجربه «آخن باخ»» با جزييات هر يك از اين فرم‌ها آشنا مي‌شود.

وي ادامه داد: با استفاده از اين فرم‌ها به آساني و سهولت مي‌توان در ارتباط با طيف وسيعي از شايستگي‌ها، كاركرد انطباقي و مشكلات عاطفي ـ رفتاري، داده‌هاي استاندارد از ارزيابي دانش‌آموزان به‌دست آورد.

معاون پژوهشكده كودكان استثنايي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش يادآور شد: برخلاف بسياري از آزمون‌هاي استاندارد، فرم‌هاي «آخن باخ» با استفاده از پرسش‌هاي «باز ـ پاسخ» اطلاعاتي را درباره بهترين ويژگي‌ها و عمده‌ترين نقاط ضعف كودكان گزارش مي‌دهند.

چاپ دوم كتاب «فرم‌هاي سن مدرسه نظام سنجش مبتني بر تجربه «آخن باخ»» اثر مشترك «توماس آخن باخ» و «لِسلي رِسكورلا» با انطباق و هنجاريابي اصغر مينايي به زودي از سوي انتشارات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش راهي بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط