یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
نگاهي داستاني به نماز

نويسنده كتاب «بخوان به نام مهر» با اشاره به اين كه داستان اين كتاب در فراز و فرودهاي خود از نماز به عنوان راهي براي جدايي از زمين و ارتباط با خالق ياد مي‌كند، نماز خواندن را تنها عامل آرامش دروني و حقيقي در زندگي‌ پرتلاطم كنوني به‌ويژه جوانان خواند./

وجیهه علی‌اکبری سامانی در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: در ابتدا تصميم داشتم نام اين كتاب را «سر بر شانه‌هاي خدا» بگذارم، اما به دليل آن كه اين نام به سرعت محتواي اثر را بازگو مي‌كرد،  به انتخاب عنوان «بخوان به نام مهر» تصميم گرفتم.

نويسنده حوزه ادبيات داستاني درباره اين كتاب ديني گفت: با وجود آن كه آثار فراواني درباره ويژگي‌ها و تاثيرات نماز وجود دارند و حقيقت اين ارتباط معنوي براي همه آشكار است و توضيحات بيشتر به شعارزدگي مي‌انجامد، بازهم احساس ‌كردم كه در ميان تمامي دل‌مشغولي‌هاي زندگي‌هاي جديد و براي گذر از اين ديوارهاي سنگي و سيماني، تنها عاملي كه موجب مي‌شود احساس كنيم زميني نيستيم و مي‌توانيم با منبع آفرينش در ارتباط باشيم، نماز است.

نويسنده كتاب داستاني «تو را من چشم در راهم» با اشاره به اين كه «بخوان به نام مهر» برگزیده جشنواره سراسری نماز و نیایش شده است، گفت: محور اين داستان درباره زندگي دختری به نام «هما»ست که در مواجهه با حوادث و مشکلات طاقت‌فرسای زندگی‌اش به بن‌بست مي‌رسد و با انحراف از مسير درست، خودکشی می‌كند، اما دست سرنوشت فردی را سر راه او قرار می‌دهد که باعث می‌شود زندگی و فلسفه وجودي ناملایمات و سختی‌ها را از دریچه دیگری دريابد.

اين بانوي نويسنده اظهار داشت: اگر جوانان از هر قشر و طبقه اجتماعي بدانند چگونه مي‌توانند با نماز خواندن و برقراري ارتباط با خداوند از مشكلات رهايي يابند، با شوق بيشتري به عبادت خواهند پرداخت. 

علی‌اکبری در بخشي از كتاب خود آورده است: «سوزش عجیبی در مچ دستش پیچید. مثل این که هزاران سوزن را یکباره درون رگ دستش فرو کرده باشند. ناله خفیفی کرد و لب به دندان گرفت. انگشت‌هایش بی حس شده بود. به ذهنش فشار آورد. کم‌کم همه چیز در ذهنش جان گرفت. آه تلخی از عمق سینه‌اش پر گرفت. پس هنوز زنده بود! پس زنده نگهش داشته بودند. آه! بازهم زندگی! داغی اشک به چشمانش دوید و چانه‌اش لرزش خفیفی گرفت ...» 

از ديگر تاليفات اين نويسنده مي‌توان كتاب‌هاي «پل‌هاي شكسته»، «تو را من چشم در راهم»، مجموعه داستان «عطر ياس»، «مثل يك رويا»، «عروس آسمان» و «پرستوها» را نام برد.

نخستين چاپ كتاب «بخوان به نام مهر» در شمارگان 3000 نسخه از سوي نشر مطهر روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط