اميرمحمد گلابي در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عنوان كرد: با توجه به اينكه هر كشوري داراي شرايط و مقتضيات خاص خود براي اشتغالزايي و كارآفريني است، تاليف و تدوين كتاب نيز در حوزه كارآفريني بايد از سوي استادان و صاحبنظران بومي صورت بگيرد.
وي افزود: متاسفانه كتابهاي حوزه كارآفريني در كشور محدودند و اين امر نيازمند توجه استادان دانشگاهها به اين حوزه است.
گلابي با اشاره به اينكه كتاب «بازاريابي در بنگاههاي كارآفرين» برگرفته از پاياننامهاش در مقطع كارشناسي ارشد است، گفت: در اين پاياننامه بنگاههاي كارآفرين صنايع غذايي مورد تاييد وزارت كار و امور اجتماعي در يك تحقيق ميداني مورد بررسي قرار گرفتند.
وي گفت: هر پاياننامه بايد دستاوردهايي داشته باشد و صرف انجام يك فعاليت تحقيقي و قرارگرفتن آن در كتابخانهها ارزش علمي ندارد، هر اثر علمي و ارزنده براي بهرهبرداري بايد مورد استفاده دانشجويان، محققان و استادان قرار گيرد و اين دليل انتشار پاياننامه ام در قالب كتاب بوده است.
وي اضافه كرد: اين كتاب چكيده مصاحبه با مديران بنگاههاي كارآفريني كشور در حوزه صنايع غذايي و نظرات كارشناسان حوزه كار آفريني است.
اين مولف وضعيت بازاريابي بنگاههاي سنتي و بنگاههاي كارآفرين را متفاوت دانست و افزود: بنگاههاي كارآفريني صرفا براساس ايدههاي فردي اداره ميشوند و در آنها سيستم توزيع و برندينگ رايج است، درحالي كه بنگاههاي سنتي با شيوهاي متفاوت با سيستمهاي توزيع قديمي اداره ميشوند.
اين مدرس دانشگاه تهران درباره رشته مديريت كارآفريني در ايران توضيح داد: اين رشته از سال 86 با هدف تربيت كارآفرين و توليد سرمايه در سه شاخه سازماني، كسبوكار و عمومي با هدف تربيت كارآفرين در دانشگاهها راهاندازي شد.
گلابي تاكيد كرد: تا زماني كه بازارهاي داخلي رقابتي كامل نشوند، رشد اقتصادي در كشور صورت نميگيرد. اين اثر نيز با هدف كمك به بنگاههاي داخل كشور براي فروش، بقا و جلوگيري از ورشكستي اقتصادي مدل مناسبي را ارايه كرده است.
كتاب «بازاريابي در بنگاههاي كارآفرين» در 248 صفحه بهتازگي از سوي سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي منتشر شده است.
نويسنده كتاب «بازاريابي در بنگاههاي كارآفرين»، كارآفريني را رشتهاي علمي و نيازمند پرورش در محيط دانشگاهي دانست و گفت: دغدغه اصلي صاحبنظران حوزه كارآفريني كشور بوميسازي متون و مباحث آن در دانشگاههاست./
نظرات