پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
بايد درياره كوين حرف بزنيم

فيلم سينمايي «بايد درباره كوين حرف بزنيم» از جمله آثار اقتباسي شصت و چهارمين جشنواره سينمايي كن است كه در بخش مسابقه حاضر شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ‌اين فيلم را «لين رمزي» كارگرداني كرده و فيلم‌نامه آن بر اساس رماني اثر «ليونل شرايور» به رشته تحرير درآمده است.

ليونل شرايور با رمان «نيازداريم درباره كوين حرف بزنبم» كه در سال 2003 منتشر شد، جايزه اورنج سال 2005 را که به آثار نویسندگان زن تعلق می گیرد، از آن خود کرد. این رمان از مجموعه نامه هایی شکل گرفته که مادر یک پسر قاتل برای همسرش می نویسد. این رمان هفتمین رمان شراویر است و تاكنون بيش از 640 هزار نسخه فروش داشته است.

کوین کسی است که عامل داستان قتل عام 13 نفره دانش‌آموزان و معلم دبيرستان كلومبين در شهر جفرسون كانتي ايالت كلورادو آمريكا در سال 1999 است و مادر او مشکل اجتماع ستیزی پسرش را در قالب این نامه ها مطرح می کند. 

در سال 2005 بی بی سی امتیاز ساخت فیلمی بر مبنای این رمان
را به دست آورد و با لین رمزی قراردادی برای کارگردانی آن امضا کرد. در سال 2008 یک سریال روزانه رادیویی برمبنای این داستان ساخته و پخش شد.
 
در فيلم «باید درباره کوین حرف بزنیم» بازيگراني چون «تيلدا سووينتون»، «جان ريلي» و «لورن فاكس» به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن به ریاست رابرت دونیرو، 11 می(21 اردیبهشت) با اکران فیلم سینمایی «نیمه شب در پاریس» به کارگردانی وودی آلن آغاز شد و تا اول خرداد ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها