جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
اختلال وسواس؛ جديدترين راهبردهاي ارزيابي و درماني

كتاب «اختلال وسواس؛ جديدترين راهبردهاي ارزيابي و درماني» اثر گيل استكتي و تريزا پيگت با ترجمه دكتر حبيب‌الله قاسم‌زاده از سوي انتشارات ارجمند منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين نوشتار مروري بر اطلاعات حاصل از تحقيقات علمي و مستند درباره وسواس، يكي از اختلال‌هاي شناخته شده در ايران است. 

در بخشي از پيشگفتار اين كتاب آمده است كه از زمان‌هاي قديم حكما و پزشكان درباره وسواس اظهار نظر كردند. وسواس شست‌وشو از جمله وسواس‌هاي بسيار شايع در افراد و خانواده‌ها بوده كه با نوعي تسامح، چشم‌پوشي و حتي گاه ارزيابي مثبت با آن برخورد ‌شده است. 

اين كتاب براي متخصصان روانشناسي و روانپزشكي نوشته شده اما مطالب به گونه‌اي است كه بسياري از بيماران نيز مي‌توانند از آن استفاده كنند. اين اثر داراي چهار فصل است كه فصل نخست، شيوع وسواس و ميزان بهبود و فصل دوم مسايل مربوط به تشخيص و ابزارهاي موجود را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

فصل سوم كتاب به درمان‌هاي روانشناختي از جمله رفتار درماني، شناخت درماني، روانكاوي و گروه درماني و فصل چهارم به درمان‌هاي پزشكي از جمله دارو درماني، جراحي مغز مي‌پردازد. مقياس‌ها و پرسش‌نامه‌هاي ارزيابي نيز در پيوست كتاب آمده است.

اصطلاحات فني در حاشيه‌هاي متن و هم به صورت جداگانه در بخش اصطلاحات علمي بيان شده است. در انتهاي هر فصل نيز خلاصه‌اي از فصل ارايه و در حاشيه‌ علاوه بر اصطلاحات، نكات برجسته تحقيقي نيز ارايه شده است.

كتاب «اختلال وسواس؛ جديدترين راهبردهاي ارزيابي و درماني» در 136 صفحه، 1100 نسخه و بهاي 29 هزار ريال از سوي انتشارات ارجمند منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها