پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۹
بزرگداشت شاعر تاجیکی برگزار می‌شود

بزرگداشت «لایق شیر علی»، شاعر تاجیكستانی جمعه(23 اردیبهشت) در سالن بازار جهانی کتاب ایران با حضور علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود./

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- به گزارش ستاد خبری سراهای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران، در مراسم بزرگداشت «لایق شیر علی»، دولت علی حاتم اف حضور دارد و درباره ویژگی‌های شعر این شاعر توضیحاتی ارائه می‌کند.

لایق شیر علی، در سال 1941 میلادی در روستای مزار شریف از توابع شهرستان پنج کند تاجیکستان متولد شد و تحصیلات خود را در رشته آموزگاری دانشگاه شهر دوشنبه در سال 1963 به پایان رساند. وي از سال 1966 میلادی چندین مجموعه شعر نو سروده است.

«سر سبز»(1966)، «الهام»(1968)، «خاک وطن»(1975)، «ورق سنگ»(1980) و «خانه چشم»(1982) عنوان برخی از مجموعه شعرهای این شاعرند. شعرهای او در قالب‌های نو، رباعی، غزل و مثنوی سروده شده‌اند.

مجموعه شعر او با عنوان «ساحل ها»(1972) 252 رباعی را شامل می‌شود. مجموعه «مرد راه»(1979) او از این نظر که در آن از ده شعر شاهنامه فردوسی چون «روح رخش» و «غرور رستم» الهام گرفته است قابل توجه اند.

لایق نیز چون دیگر شاعران تاجیک، شعر خارجی ترجمه می‌‌کند و ترجمه برجسته‌ای از شعر «پینین»، شاعر روسی ارائه کرده است.

بزرگداشت «لایق شیر علی»، شاعر تاجیكستانی  جمعه (23 اردیبهشت) از ساعت 15 و 30 دقیقه و 16 و 30 دقیقه در سالن بازار جهانی کتاب ایران واقع در طبقه دوم شبستان با حضور علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط