پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
نقد و بررسي كتاب «نظريه ابتناء» با حضور نويسنده اثر

«نظريه ابتناء» عنوان نشستي است كه فردا(23 ارديبهشت ماه) در سالن كرسي‌هاينظريه پردازي با حضور حجت‌الاسلام علي‌اكبر رشاد، نويسنده كتاب «نظريه ابتناء» برگزار مي‌شود./

خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) ـ به گزارش ستاد خبري سراهاي اهل قلم نمايشگاه كتاب تهران، كتاب «نظريه‌ي ابتناء» با عنوان فرعي «برساختگي تكون و تطور معرفت ديني بر تاثير ـ تعامل متناوب ـ متداوم مبادي خمسه» اثري است كه از سوي كرسي فلسفه دين و كلام پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به چاپ رسيده است.
 
نويسنده، نظريه ابتناء را براي تبيين نظام و نحوه تكون و تحول معرفت ديني ارايه كرده است. از ديدگاه صاحب نظريه ابتناء، معرفت ديني برآيند فرايند تاثير ـ تعامل متناوب ـ متداوم مبادي خمسه دين، به عنوان پيام الهي است و در صورت تحصيل تلقي صائب و جامع از اين مبادي و كاربست درست و دقيق آنها و پيشگيري از دخالت و تاثير فاحش متغيرهاي ناروا و نابحق دخيل، مي‌توان به كشف صائب و جامع دين و كاربرد روزآمد و كارآمد آن در ذهن و زندگي بشر دست يافت. 

نشست تخصصي «نظريه ابتناء» از ساعت 30/16 تا 30/18 فردا(23 ارديبهشت ماه) در كرسي نظريه پردازي نمايشگاه كتاب برگزار خواهد شد. 

بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط