یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
انتظار؛ عامل مقاومت و سازندگي

چاپ نخست کتاب «انتظار، عامل مقاومت» تاليف حضرت آيت‌الله‌العظمي لطف‌الله صافي گلپايگاني از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر و روانه بازار نشر شد./

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب در بررسي اثرات انتظار، به تبيين تاثيرات اجتماعي آن پرداخته، اين امر را از زواياي گوناگون روشن مي‌سازد و تعهدات و وظايف يك منتظر را در قبال مقدمات ظهور و جامعه جهاني و مسلمانان آشكار مي‌كند. 

معرفي مفاهيم واقعي هدف‌ها، تعليمات و ارشادات ديني ارتباط آنها با عمل، اخلاق، فعاليت، مبارزه و مقاومت و همچنين جهش و پيشرفت، بسيار با اهميت است؛ به وبژه در زمان ما كه بيگانگان مي‌خواهند با تلقينات و تبليغات سوء و غرض‌آلود، جامعه و به ويژه نسل جوان را گمراه و از آگاهي‌هاي كافي درباره اصطلاحات و شعائر دين محروم كنند.

انحراف از درك حقايق اين مفاهيم با گمراهي در اصل دين يا رشته‌هاي اساسي و مهم آن مساوي است، مفاهيمي مانند؛ زهد، قناعت، توكل، تسليم، قضا و قدر، علم غيب، شفاعت، ولايت، خلافت، امامت، وصايت، تقيه، دعا، زيارت، نظام مستمر حكومتي اسلام در عصر حضور امام و عصر غيبت، فلسفه غيبت امام، روش تشيع و شيعه بودن، مرجعيت و انتظار ظهور يا انتظار فرج و قيام حضرت مهدي اهل‌بيت و قائم ‌آل محمد(عج). 

بر اساس مطالب كتاب، «آن هنگام كه پيغمبر بزرگ اسلام(ص) در حالي كه غير از علي(ع) و عموي بزرگوارش ابوطالب(ع) از مردها يار و ياور ديگر نداشت و مردم را به خدا و دين توحيد دعوت مي‌فرمود؛ آن هنگام كه دست يافتن بر خزائن كسري و قيصر، آن هم براي مردمي محروم و مستضعف، جزء محالات عادي محسوب مي‌شد؛ و در آن هنگامي كه به جاي همكاري و قبول آن دعوت نجات‌بخش و آزادساز توحيدي، از مردم دشنام و ناسزا و اهانت مي‌شنيد و رنج و آزار و اذيت مي‌ديد، مردم را به آينده درخشان اين امت نويد داده و وعده مي‌داد كه كلمه توحيد را بگوييد تا رستگار شويد: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» تا عرب خاضع شما شود و عجم به شما جزيه بدهد. سوگند ياد مي‌كرد كه گنج‌هاي كسري و قيصر در اختيار شما قرار خواهد گرفت. 
پيروانش با سرمايه و اسلحه انتظار، رو به سوي آينده و قدم به پيش قرار داده بود و در برابر سيل مخالفت‌ها و شيطنت‌ها، قطع ارتباط‌ها و محاصره‌ها، شكنجه‌ها و آزارهاي بدني، به مقاومت و ايستادگي حتي تا ترك مال و خانه و شهر و مسكن در راه اسلام و هدف‌هاي توحيد آن، تشويق مي‌كرد و از پيروزي حق و مغلوب شدن باطل سخن مي‌راند.
اين انتظار و ايمان به اين وعده‌هاي الهي بود كه مسلمانان را در ميدان‌ها فاتح و جانباز و فداكار كرد. مسلمانان در انتظار اين روزهاي درخشان، آن روزهاي سخت و تلخ و پر از مصيبت را پشت سر گذاشته و جلو رفتند.» 
 
چاپ نخست کتاب «انتظار عامل مقاومت» به تازگي در شمارگان 2000 نسخه، 76 صفحه و بهاي 9000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط