سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
محدثي و «چند گام تا ظهور»

نويسنده و پژوهشگر آثار ديني با اشاره به اين كه كتاب «چند گام تا ظهور» را از سوي نشر معروف در نوبت انتشار دارد، عنوان داشت: اين كتاب مي‌كوشد با قلمي ساده و روان مباحث حوزه مهدويت را براي جوانان بيان كند.\

حجت‌الاسلام جواد محدثي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رعايت نكات ادبي و شيوايي كلام را از ضروريات اين نوشتار خواند و اظهار كرد: اين كتاب حجمي حدود 100 صفحه دارد و براي عموم مخاطبان و نسل جوان جامعه به رشته تحرير درآمده است. 

وي افزود: همچنين طي قراردادي كه با انتشارات به‌نشر بسته‌ام، احاديث معصومان(ع) را به شكل چهل حديث همراه با ترجمه و توضيحي مختصر مي‌نويسم. از جمله كتاب‌هاي اين مجموعه مي‌توان كتاب‌هاي «حكمت‌هاي نبوي»، «حكمت‌هاي علوي»،‌ «حكمت‌هاي فاطمي» و ... را نام برد.
 
محدثي يادآور شد: آثار اين مجموعه چهل حديث تا سومين پيشواي شيعيان به چاپ رسيده است و چهل حديث امام سجاد(ع)، امام باقر (ع)، امام كاظم(ع) و امام رضا(ع) با نام‌هايي از قبيل «حكمت‌هاي كاظمي»، «حكمت‌هاي رضوي» و ... زير چاپ قرار دارد. 

نويسنده و محقق حوزه دين درباره سبك تأليفي خود گفت: مي‌كوشم همواره قلمي را انتخاب كنم كه روان باشد و پيچيدگي‌هايي كه ميان كتاب و خواننده فاصله ايجاد مي‌كند، به حداقل برسد. همچنين جداي از سادگي و رواني، آرايه‌هاي لفظي و ظرافت‌هاي قلمي را هم در بيان متن به كار مي‌گيرم تا تلفيقي ميان سادگي متن و ادبيات آن ايجاد شود. 

وي ادامه داد: از نظر موضوعات نيز همواره كوشيده‌ام موضوعات كاربردي را انتخاب كنم كه در شمار مسايل مورد نياز جامعه باشد، لذا كتاب‌هايي را درباره اصحاب و ياران و ائمه(ع) نوشته‌ام. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط