سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
داستانی درباره‌ی «قلب كوچك سپهر»

«قلب كوچك سپهر» خاطرات مهناز فتاحي از بيماري فرزندش سپهر و تلاش‌هاي خانواده براي غلبه بر اين بيماري است. اين كتاب يكي از رمان‌هاي نودگانه‌ي كانون است كه تا تابستان امسال منتشر خواهد شد.

ايبنا نوجوان: «مهناز فتاحي» ماجراهاي واقعي فرزندش سپهر را دست‌مايه نوشتن داستاني قرار داده و رماني با نام «قلب كوچك سپهر» نوشته است كه به‌زودي روانه‌ي بازار كتاب خواهد شد.
 
اين نويسنده، درباره‌ي موضوع كتابش مي‌گويد: «ماجراهاي برگرفته از ماجراهاي واقعي زندگي فرزند من است كه نقص مادرزادي قلب دارد. او 4 بار به دليل بيماري قلبي جراحي و بيش از 50 بار در بيمارستان بستري شده است.»

نويسنده‌ي «طعم تلخ خرما» در ادامه افزود: «من احساس كردم تلاش‌هاي يك مادر براي نجات فرزندش از بيماري، نگاه مهربان خداوند به همه‌ي انسان‌ها و روشني كه در پايان داستان وجود دارد، موضوع مناسبي براي نوشتن يك رمان نوجوانانه است.» 

فتاحي با اشاره به تلاش‌هاي سپهر و مادرش، اين تلاش‌ها را از جمله‌ي نكات آموزنده‌ي داستان برشمرد و توضيح داد: «بسياري از مادران در برخورد با بيماري فرزندان‌شان دست و پاي خود را گم مي‌كنند ولي اين اتفاق براي مادر داستان ما نمي‌افتد. قهرمان اين داستان ـ سپهر ـ هم از زمان تولد وارد ماجرا مي‌شود و وقتي بزرگ‌تر مي‌شود با مادرش همراهي مي‌كند.»

اين نويسنده ويژگي‌هاي رمانش را اين‌گونه برشمرد: «اين كتاب، خاطراتي است كه در قالب يك رمان روايت شده است و در آن بسياري از مسائل مستند و واقعي هستند. يكي از ويژگي‌هاي كتاب، تازگي موضوع و بيان صميمي اثر است. كتاب براي مخاطب نوجوان نوشته شده؛ اما من فكر مي‌كنم به دليل اين بيان صميمي، كودكان و بزرگ‌سالان نيز راحت مي‌توانند با آن ارتباط برقرار كنند.»

مهناز فتاحي معتقد است در نوشتن اين رمان، مسائل و مشكلاتي را كه در درمان فرزندش با آن روبه‌رو بوده، به روشني روايت كرده است. او دراين‌باره توضيح داد: «بسياري از پزشكان به من توصيه مي‌كردند درمان فرزندم را رها كنم و بي هيچ تلاشي در انتظار از دست دادن او بنشينم. من اين مسائل را بدون هيچ پرده‌پوشي در داستان آورده‌ام.»

نويسنده‌ي «قلب كوچك سپهر» درباره‌ي هدف از نگارش اين رمان گفت: «اين داستان با رنج و سختي آغاز مي‌شود اما پايان روشني دارد. من با نوشتن اين داستان سعي كردم اين پيام را به نوجوانان منتقل كنم كه دو چيز به زندگي معنا مي‌دهد: لطف خداوند و تلاش‌هاي ما.»

فتاحي با اشاره به چاپ خلاصه داستان در يكي از نشريات استان كرمانشاه، بازخورد خوانندگان اين اثر را چنين توصيف كرد: «مدتي پيش خلاصه‌اي از اين داستان به صورت پاورقي در صفحه‌ي قلب روزنامه‌ي «باختر» استان كرمانشاه منتشر شد. اين صفحه مسائل مرتبط با بيماران قلبي را منعكس مي‌كند.»

او در پايان گفت: «خوانندگان اين اثر استقبال خوبي از آن كردند و حتي گاه با تلفن من تماس مي‌گرفتند تا درباره‌ي پايان داستان سوال كنند.»
«قلب كوچك سپهر» رمان نوجوان «مهناز فتاحي» است كه انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آن را در تا تابستان امسال روانه‌ي بازار كتاب خواهد كرد.

«سيدمجتبي صدر»، مشاور مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان نيز درباره‌ي اين اثر گفت: «قلب كوچك سپهر» كتابي است كه اگر آن‌را در دست بگيريد تا خواندنش را به پايان نرسانده‌ايد نمي‌توانيد زمينش بگذاريد.» با اين توصيف منتظر انتشار كتاب خواندني مهناز فتاحي باشيد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • آیسا ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    خیلی عالی و تاثیر گذار بود من اول که تو کانون چند صفحش رو خوندم همونجا زدم زیر گریه، بعداش که دیگه واقعا گریه‌دار بود
    • بارش دواری ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      من هم با نظر شما موافقم این کتاب خیلی عالی بود ومن از موضوع ونویسنده این کتاب خیلی خیلی خوشم اومد ممنونم خانوم فتاحی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها