جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
رمان «نامیرا»ی کرمیار در غرفه «دیدار» نقد می شود

رمان «نامیرا»، نوشته صادق کرمیار و اثر داستانی شایسته تقدیر سومین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، فردا(شنبه 17 اردیبهشت)، ساعت 16، در غرفه «دیدار» نمایشگاه کتاب نقد می شود. این کتاب در سال 88 از سوی انتشارات «کتاب نیستان» به چاپ رسید./

 خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- به گزارش ستاد خبري سراهای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران، در این جلسه نقد، منوچهر اکبری ، محمود بشیری، احمد شاکری و کامران پارسی نژاد به نقد این کتاب می پردازند.

رمان «ناميرا»، در راستاي طرح انتشار متون فاخر انتشارات «كتاب نيستان» در سال 88 از سوي اين انتشارات منتشر و اثر داستاني شايسته تقدير سومين دوره جايزه ادبي جلال آل احمد شد.

داستان «نامیرا» درباره دختر و پسری جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین(ع) و یزید تردید دارند؛ در ادامه داستان، این دو جوان طی استدلال‌های مختلف به حقانیت امام حسین(ع) پی می‌برند.

صادق كرميار، متولد تهران و‌ نويسنده و فيلمساز است. او فارغ‌التحصيل رشته الهيات دانشگاه آزاد است و نخستين داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند.

در سال 1369 مجموعه داستان ديگري با نام «فرياد در خاكستر» از وي منتشر شد و بعد از يك سال، مجموعه داستان نوجوانانش به نام «انتقام در اردوگاه» زير چاپ رفت. نخستين فيلمنامه سينمايي كرميار به نام «كوسه‌ها» در سال 1375 ساخته شد.

فيلم «سجده بر آب» و «جان سخت» و چند مجموعه تلويزيوني نيز از ديگر آثار او در زمينه فيلمسازي اند. كرميار ‌اكنون در حال نوشتن رمان «زيارت» است. رمان «دشت‌هاي سوزان» نیز از آثار در حال انتشار کرمیار است.
 
جلسه نقد «نامیرا»، فردا(دوشنبه  17 اردیبهشت)، ساعت 16، در غرفه دیدار نمایشگاه کتاب، واقع در شبستان، جنب کمیته ناشران داخلی برگزار خواهد شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تا 24 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) به کار خود ادامه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها