دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
تاکید مدير كل كتابخانه‌هاي اصفهان بر پیوند ظرفیت‌های کتابخوانی

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان بر لزوم پیوند و یکپارچگی ظرفیت‌های کتاب و کتابخوانی در سطح استان تاکید شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان، مدیرکل کتابخانه‌های استان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با شهردار اصفهان گفت: ما به دنبال واگذاری مدیریت کتابخانه‌ها به نهاد کتابخانه‌ها نیستیم بلکه آمادگی آن را داریم تا با امضای تفاهم‌نامه در قالب کتابخانه‌های مشارکتی با شهرداری همکاری داشته باشیم و از این طریق هماهنگی در کتابخانه‌های شهر و استان اصفهان ایجاد کنیم. 

غلامرضا یاوری، بهره‌مندی از بودجه‌های ملی در قالب خرید کتاب و نشریات و تحویل آن به کتابخانه‌های مشارکتی را از مزایای تفاهمنامه‌های همكاري براي راه‌اندازي كتابخانه‌هاي مشاركتي عنوان كرد و افزود: ما به دنبال اتصال زنجیره‌های کتاب و کتابخوانی و اجرای قانون مصوب مجلس در نحوه تاسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی هستیم. 

وی ادامه داد: همکاری و تعامل شهرداری با اداره کل کتابخانه‌های استان به رشد و توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌ها کمک می‌کند و به دنبال آن افزایش رضایتمندی و بهره‌مندی مردم را در پی خواهد داشت. 

یاوری سیاست اداره کل کتابخانه‌ها در مسايل مالی را بر مبنای شفاف‌سازی عنوان و تصریح کرد: حساب انجمن کتابخانه‌های شهر اصفهان از مدتها پیش افتتاح شده بود و با توجه به اینکه شهردار نیز در خصوص هزینه کرد از حساب انجمن صاحب امضا است به نوعی دغدغه شهرداری‌ها در واریز نیم درصد درآمدهایشان به حساب کتابخانه‌ها مرتفع شده است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان همچنين به تصويب احداث کتابخانه مرکزی اصفهان در سومین سفر استاني ریاست جمهوري اشاره کرد و همکاری شهرداری در جانمایی و تعیین زمین مناسب احداث کتابخانه را خواستار شد. 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان نیز در این دیدار نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهاد اقتصادی» را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم  به واسطه صرفه‌جویی‌هایی که اتفاق می‌افتد شاهد جهش‌های اقتصادی و فرهنگی مورد انتظار رهبر معظم انقلاب باشیم. 

حبیب الله تحویل پور با اشاره به اینکه مسايل فرهنگی همواره مورد توجه بوده است، افزود: درخواست ما رعایت همه جانبه قانون بوده و انتظار داریم نیم درصدی که واریز می‌کنیم در راستای رشد و ارتقای کتابخانه‌های شهر اصفهان هزینه شود. 

وی همچنین خواستار بررسی موضوعات مشترک در قالب تفاهمنامه با اداره کل کتابخانه‌ها شد و خاطرنشان کرد: برای رشد و توسعه شهر اصفهان باید کتابخانه‌های سطح استان به گونه‌ای هماهنگ مدیریت شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها