شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
چهارمین دفتر شعر عبدالملکیان به نمایشگاه می‌آید

چهارمین مجموعه شعر گروس عبدالملکیان با عنوان «حفره‌ها» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و ارائه می‌شود. اغلب این شعرها در فرم‌های روایی و پیرامون مضامین اجتماعی، فلسفی و عاطفی سروده شده‌اند.\

عبدالملکیان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این دفتر 27 قطعه شعر را در برمی‌گیرد که از اواخر سال 1387 تا پایان سال 1389 سروده شده‌اند.

سومین مجموعه شعر عبدالملکیان دو سال و نیم پیش با عنوان «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند» توسط نشر مروارید به چاپ رسید.

وی درباره تفاوت چهارمین دفتر شعرش با دفتر سوم اظهار داشت: در فضاسازی‌های این مجموعه سعی کرده‌ام شعرها به صورت کاملا عینی ساخته و پرداخته شوند. به همین دلیل در این دفتر فضاهای سینمایی را تجربه کرده‌ام. به عبارت دیگر عینیت در این شعرها تا حدی است که تاثیرگذاری آن‌را بیش از پیش بالا می‌برد.

این شاعر ادامه داد: شعرهای این دفتر نسبت به دفترهای قبلی من بلندتر هستند. در هر شعر سعی کرده‌ام مسائل مختلف آن قطعه شعر به شکل یک‌پارچه و منسجم باشند و به فراخور هر شعر زبان طبیعی آن شعر انتخاب شود.

وی با ذکر مثالی در این زمینه گفت: به عنوان مثال در برخی شعرها مانند قطعه شعر «خزر» که زمینه تاریخی دارند و رگه‌هایی از روایت تاریخی در آن‌ها دیده می‌شود، از زبان آرکائیک بهره گرفته‌ام.

دفتر شعر «حفره‌ها» در 78 صفحه توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است.

عبدالملکیان درباره تجدیدچاپ دفترهای پیشین خود اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب امسال چاپ پنجم مجموعه‌ شعر «پرنده پنهان» از سوی دفتر شعر جوان، چاپ هشتم دفتر شعر «رنگ‌های رفته دنیا» توسط نشر آهنگ دیگر و چاپ هفتم مجموعه «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند» توسط نشر مروارید ارائه می‌شود.

گروس عبدالملکیان متولد 1359 است. وی پیش‌تر جایزه کتاب سال کارنامه و کتاب سال شعر جوان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط