چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
«آيين‌هاي ايراني- اسلامي» منتشر شد

‌مديركل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم از انتشار كتاب «آيين‌هاي ايراني- اسلامي» از مجموعه كتاب‌هاي «دانستني‌هاي ايران»، در راستاي تعميق هويت ملي دانشجويان خبر داد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم، دكتر علي آدمي عنوان كرد: يكي از اقدامات موثر براي تعميق هويت ملي دانشجويان انتشار دانستني‌هاي اساسي در حوزه‌هاي مختلف ايران‌شناسي  است و كتاب  «آيين‌هاي ايراني- اسلامي» نيز در اين راستا منتشر شده است.

وي با بيان اينكه دانشجويان به عنوان قشر اثرگذار و مديران آينده، بايد شناخت بيشتر، عميق‌تر و وسيع‌تري درباره خصوصيات و سرمايه‌هاي فرهنگي و تمدني كشور خود داشته باشند، افزود:‌ در اين راستا دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم اقدام به چاپ و توزيع دانستني‌هاي ايران در دانشگاه‌هاي كشور كرد. 

وي بر تحكيم هويت ملي در راستاي عبور از بحران‌ها و چالش‌هاي ناشي از توسعه در كشور تاكيد كرد و گفت : عبور سالم و بدون دغدغه از اين مرحله نيازمند آماده‌سازي و آگاهي بخشي به نيروهاي فكري و دانشگاهي جامعه نسبت به اهميت تحكيم هويت ملي است. 

آدمي افزود: با توجه به ضرورت‌هاي موجود، مجموعه دانستني‌هاي ايران با هدف معرفي و تبيين ابعاد مختلف در حوزه ايران‌شناسي و آگاهي بخشي قشر دانشجو براي كسب شناخت گسترده‌تر و عميق‌تر پيرامون تمدن ايراني- اسلامي منتشر شده‌ است. 

وي افزود : اين كتاب‌ها با زبان و قلمي شيوا و مناسب قشر دانشجو نگاشته شده و با استناد به منابع معتبر راه‌هاي كسب اطلاعات بيشتر را براي دانشجويان فراهم كرده‌ است. 

مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم اظهار داشت: «آيين‌هاي ايراني ـ اسلامي» در چهار فصل به معرفي آیین‌های ایران باستان مانند نوروز، جشن‌های باستانی شامل يلدا، مهرگان و ... و آيين‌هاي اسلامي از جمله اعياد و جشن‌هاي اسلامي، سوگواری و عزاداری اسلامی و زیارت‌های اسلامی مي‌پردازد. 

وي اضافه كرد: ‌اميدوارم كه اين مجموعه بتواند علاوه بر مخاطبان داخلي براي ارتقاي آگاهي و نيز تحكيم  علاقه‌ دانشجويان خارج از كشور نسبت به ايران نيز مورد استفاده قرار گيرد.
 
«آيين‌هاي ايراني- اسلامي» به قلم ایمان سلیمانی و سید احمد عسکری از سوي دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم و با همكاري اداره‌ كل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران منتشر و در دانشگاه‌هاي كشور در دست توزيع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها