چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
حضور «کتاب‌‌ِ نیست» روشن در نمایشگاه کتاب تهران

نخستین مجموعه شعر علی‌رضا روشن با عنوان «کتابِ نیست» توسط نشر آموت منتشر و در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود. این مجموعه شامل نزدیک به 200 قطعه شعر در سه دفتر است.\

روشن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: «شمع گندم»، «کتاب تو» و «کتابِ نیست» عنوان سه دفتر این مجموعه هستند.  اغلب این اشعار طی یک سال و نیم گذشته سروده شده‌اند.

وی به استقلال شعرهای هر یک از این دفترها اشاره و تشریح کرد: خط روایی این شعرها مستقل است؛ اما به نوعی نیز به یکدیگر پیوسته هستند. به عبارت دیگر در ظاهر ارتباطی باهم ندارند اما در باطن به‌یکدیگر مربوط شده‌‌اند و مخاطب هوشمند می‌تواند این نکته را در توالی و ترتیب شعرها به‌دست آورد؛ مانند تکه‌های پازلی که در کنار هم کلیت دیگری را نشان می‌دهند.

این شاعر درباره موضوع سروده‌هایش توضیح داد: دغدغه‌های شخصی من در زندگی روزمره دست‌مایه سرودن این شعرها بوده است. از آنجا که زندگی خیلی سخت و کند می‌گذرد، من به نوشتن روی آورده‌ام. شعر را برای گذراندن ساعات زندگی به‌کار گرفته‌ام و روزهایم با شعر به پایان می‌رسد.

وی افزود: برهمین اساس این مجموعه دربرگیرنده شعرهایی است که بیش از یک سال از زندگی‌ام را نشان می‌دهند.

روشن با تاکید بر این که تمامی شعرهای این مجموعه کوتاه هستند اظهار داشت: محمدشریفی نعمت‌آباد، علی کرمی، فاطمه حق‌وردیان، مهدی اصانلو، رضا هدایت و محسن بنی‌فاطمه در انتخاب و گزینش شعرهای این مجموعه با من همکاری داشته‌اند.

نخستین دفتر شعر علی‌رضا روشن با عنوان «کتابِ نیست» در 128 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 2700 تومان توسط نشر آموت منتشر و در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود.

طرح روی جلد و پشت جلد این مجموعه توسط علی کرمی صورت گرفته و طراحی جلد آن از محسن بنی‌فاطمه بوده است.

علیرضا روشن متولد ۲۱ اسفند ۱۳۵۵ در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته ادبیات نمایشی است. بازنویسی «اسرارنامه» عطار نیشابوری در مجموعه «یکی بود یکی نبود» انتشارات «کتاب پارسه» نیز برعهده روشن بوده و در حال حاضر این اثر در در دست چاپ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط