سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
«شوخی‌های مدرسه‌ای» و «لطيفه‌های ريزه ميزه»

«شوخي‌هاي مدرسه‌اي» و «لطيفه‌هاي ريزه ميزه»، از جمله‌ر كتاب‌هاي جديد انتشارات گل‌آقا هستند كه در حوزه‌ي طنز نوجوان منتشر شده‌اند.

ايبنا نوجوان: انتشارات گل‌آقا در ادامه‌ي چاپ كتاب‌هاي طنز و كاريكاتور براي نوجوانان، دو كتاب «شوخي‌هاي مدرسه‌اي» و «لطيفه‌هاي ريزه ميزه» را منتشر كرد.

«شوخی‌های مدرسه‌ای» مجموعه‌ای از لطیفه‌های مدرسه‌ای است که زنده یاد «حسین ابراهیمی»(اِلوند) گردآوری و ترجمه کرده بود. اين كتاب با تصویرگری لاله ضیایی همراه است.
 
حسين ابراهيمي(الوند)، سال ۱۳۲۰در گلپايگان به دنيا آمد. او كارشناس زبان و ادبيات انگليسي و معلم آموزش و پرورش بود.
مرحوم ابراهيمي بيش از نود كتاب براي كودكان و نوجوانان ترجمه و تاليف كرد. همچنين جوايز متعددي از جمله ديپلم افتخار از موسسه ibby در سال‌هاي ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲، جايزه‌ِي كتاب سال ۱۳۸۰ جمهوري اسلامي ايران، جايزه‌ي شوراي كتاب كودك به عنوان مترجم برگزيده سال ۱۳۵۷، لوح زرين از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و... را در طول سال‌هاي فعاليت خود در عرصه‌ي كودك و نوجوان كسب كرد. 

تصويرگر «شوخي‌هاي مدرسه‌اي» يعني «لاله ضيايي» نيز سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. او داراي مدرك كارشناسي رشته‌ي نقاشي و كارشناسي ارشد پويانمايي است. ضيايي كشيدن كاريكاتور را از كودكي و با نشريات «خورجين» و هفته‌نامه‌ي «گل‌آقا» آغاز كرد. او علاوه بر فعاليت مطبوعاتي، جوايزي در مسابقات كاريكاتور داخلي و خارجي كسب كرده است. 

كتاب «لطیفه‌های ریزه میزه» هم مجموعه‌ای از لطیفه‌ها برای بچه‌هاست که توسط «هادی بنایی» گردآوری و ترجمه شده و تصويرگري آن را «ناصر پاك‌شير» به عهده داشته است. 

هادي بنايي سال ۱۳۱۵ در مشهد به دنيا آمد. دوره‌ي دبيرستان را در مدرسه‌ي دارالفنون تهران گذراند و پس از آن به وين رفت و از دانشگاه صنعتي وين ليسانس مهندسي شيمي گرفت. بنايي از سال ۱۳۷۷ با موسسه‌ي گل‌آقا همكاري داشته و آثار بسياري را از زبان آلماني ترجمه كرده است. 

«ناصر پاك‌شير» تصويرگر اين مجموعه از سال ۱۳۳۴ همكاري خود را با مجله‌ي توفيق آغاز كرد و پس از آن از سال ۱۳۶۹ كاريكاتوريست نشريات گل‌آقا بوده است. علاوه بر كاريكاتور، پاك‌شير كتاب‌هاي متعددي را براي كودكان تصويرسازي كرده است. در سال ۱۳۷۸ برنده‌ي جايزه و قلم بلورين از ششمين جشنواره‌ي مطبوعات كشور در رشته‌ي كاريكاتور شد.

انتشارات گل‌آقا مانند سال‌هاي گذشته اين كتاب‌ها را در نمايشگاه كتاب در اختيار شما قرار مي‌دهد. 

بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران از 14 تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام ‌خميني(ره) برگزار مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها