سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
انتشارات كتابخانه مجلس با 200 اثر كهن در نمايشگاه تهران

مسوول انتشارات كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه اين مركز در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با بيش از 200 عنوان از آثار خود در حوزه‌هاي گوناگون تصحيح، فهرست‌نويسي، اسناد و فهارس نسخ خطي حضور خواهد داشت، حدود 40 عنوان از اين مكتوبات را چاپ نخست دانست.\

كاظم آل‌رضا اميري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب عنوان داشت: اغلب اين آثار در حوزه‌هاي عنوان شده و در موضوعات آثار قديمي ادبي، تاريخي، سياسي، سفرنامه‌نويسي، اسناد، فقه و اصول و كتاب‌هايي در زمينه رسايل و حقوق‌اند.

وي علاوه بر فهرست‌هايي از اسناد كه به دوره‌هاي گوناگون مجلس شوراي ملي ايران مربوط مي‌شوند، نسخه قرآني به خط مرحوم احمد نيريزي، مصحف بهارستان و سفرنامه مازندران كه به دوره قاجار باز مي‌گردند را از جمله آثار اين مركز در نمايشگاه كتاب خواند.

آل‌رضا اميري با اشاره به تخفيف 20 درصدي كه براي ارايه آثار در نمايشگاه امسال ارايه خواهد شد، علاوه بر نسخه‌هاي مكتوب، لوح‌هاي فشرده‌اي كه حاوي مجموعه مطبوعات فارسي ايران‌اند را از ديگر محصولات اين غرفه ياد كرد و گفت: قرار است در 14 لوح فشرده تمامي مطبوعات فارسي ايراني از قبيل مجله دعوة الاسلام، الدين و الحيات، مسلمين، مجموعه مقالات تاريخي مجله خواندني‌ها و ... عرضه شوند.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت‌ماه سال‌جاري در مصلاي امام خميني(ره)‌ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط