پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
ببين، بچين، مثل بساز

مولف كتاب «ببين بچين مثل بساز» با اشاره به اين كه اين كتاب 40 ضرب‌المثل ايراني را همراه با مفهوم آن به مخاطب آموزش مي‌دهد، گفت: اين كتاب به دليل جذابيتي كه دارد علاوه بر مخاطب كودك و نوجوان، بزرگسالان را نيز به وجد مي‌آورد._

ساينا پورحسيني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين‌كه اين كتاب، 40 ضرب‌المثل ايراني را به صورت درهم ريخته در خود جاي داده است گفت: هر صفحه از اين كتاب به يك ضرب‌المثل اختصاص دارد و مخاطب بايد با استفاده از كلمات در هم ريخته ضرب‌المثل را مرتب كند.

او افزود: براي هر ضرب‌المثل، تصويري طراحي شده است كه به يافتن آن كمك مي‌كند و در پايان كتاب نيز مفهوم تمام ضرب‌المثل‌ها شرح داده شده است كه مخاطب با استفاده از اين بخش مي‌توانند مثل‌هاي دشوارتر را حدس بزند.

پورحسيني با اشاره به اين‌كه پيش از اين نيز كتاب‌هايي درباره‌ ضرب‌المثل‌ها يا ضرب‌المثل‌ها به همراه ترجمه آنها به زبان‌هاي ديگر منتشر شده است، گفت: در اين كتاب با درهم ريختن كلمات ضرب‌المثل‌ها، ذهن مخاطب را وادار به تفكر كرديم، من كتاب را به گروه‌هاي سني گوناگون دادم و واكنش تمام آنها به گونه‌اي بود كه وقتي ضرب‌المثلي را پيدا مي‌كردند دوست داشتند به سرعت به سراغ صفحات ديگر روند.

او بيان اين‌كه ناشر، گروه سني اين كتاب را براي كودكان و نوجوانان بالاي 10 سال تعيين كرده است، گفت: جذابيت كتاب به گونه‌اي است كه حتي دانش‌آموزان سال‌هاي نخست دبستان و  بزرگسالان را نيز به وجد مي‌آورد و اغلب دوست دارند كتاب را داشته باشند.

مولف كتاب «ببين، بچين مثل بساز» كه تصويرگري آن را نيز بر عهده داشته است تاكيد كرد: برخلاف ساير كتاب‌هاي ضرب‌المثل كه تصاويري رئال دارند، تصاوير اين كتاب با استفاده از خطوط ساده و به صورت دو رنگ طراحي شده است.


او يادآور شد: تصوير روي جلد اين كتاب به ضرب‌المثل «يك كلاغ چهل كلاغ» اختصاص دارد كه در پايان كتاب مفهوم اين ضرب‌المثل نيز آمده است.

چاپ نخست كتاب «ببين، بچين، مثل بساز» از سوي انتشارات «من و كيميا» با قيمت 2900 تومان به تازگي روانه‌ي بازار كتاب شده است و در نمايشگاه كتاب تهران نيز عرضه مي‌شود.

بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران از 14 تا 24 ارديبهشت‌ماه در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها