چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
امروز موسسه سروانتس ميهمان قاهره است

همزمان با روز و هفته جهاني كتاب در گوشه و كنار دنيا، موسسه سروانتس نيز امروز (20 آوريل) در قاهره برنامه‌هاي ويژه‌اي برگزار مي‌كند.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اهرام آنلاين، اين مركز فرهنگي اسپانيايي تلاش كرده تا با حضور در مصر علاوه بر ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني، روابط فرهنگي و ادبي دو كشور اسپانيا و مصر را نيز گسترش دهد. 

بخشي از اين برنامه ها كه از 12 ظهر امروز آغاز شده و تا 7 شب ادامه دارد، روخواني كتاب «دون كيشوت» اثر«سروانتس» ،نويسنده بزرگ اسپانيايي زبان به دو زبان عربي و اسپانيايي است. 

بازارچه كوچكي هم براي تعويض و مبادله كتاب تدارك ديده شده و مردم مي‌توانند كتاب ها را از كتابخانه خود بيرون آورده،در اختيار ديگران بگذارند و از كتاب هايي كه هنوز نخوانده اند،استفاده كنند. 

يك نمايشگاه كتاب كوچك نيزبا حضور برخي فروشندگان كتاب ،ناشران وموسسه ملي ترجمه برگزار مي شود.امروز مردم قاهره شاهد رقابت تعدادي از نويسندگان داستان كوتاه هم خواهند بود كه مقدمات برگزاري آن، توسط دانشگاه هاي اين شهر فراهم شده است. 

عكاسان هم در اين رويداد فرهنگي از نظر دور نمانده اند و آثار خود را درقالب يك مسابقه عكس با عنوان «هرجا هستي بخوان» به نمايش مي گذارند.در پايان نيز برندگان نهايي اين دو مسابقه معرفي خواهند شد. 

در بخشي از اين برنامه فرهنگي نيز آثار«نجيب محفوظ» نخستين نويسنده عرب برنده جايزه نوبل و همچنين ترجمه عربي آثار «ماريو بارگاس يوسا» نويسنده اسپانيايي زبان برنده جايزه نوبل ادبي سال 2010 عرضه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها