چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
انتشار كتاب «بهداشت رواني با نگرش به منابع اسلامي»

كتاب «بهداشت رواني با نگرش به منابع اسلامي» از سوي گروه تاليف پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاري سازمان انتشارات سمت منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اين كتاب نهضت بهداشت رواني در قرن بيستم را از تاثيرگذارترين نيروهاي اجتماعي دانسته كه به پيشگيري از اختلالات رواني به جاي مراقبت و درمان صرف آنها متمركز است.

نويسندگان كتاب بهداشت رواني معتقدند كه اين نگاه جديد، سلامت رواني را فراتر از نبود بيماري تلقي مي‌كند و به دنبال تحول و انسجام شخصيت انسان‌ها و شكوفايي استعدادهاي آنان است.

نخستين فصل كتاب، تعاريف و حوزه‌هاي بهداشت رواني را بررسي كرده و الگوي زيستي، رواني، اجتماعي و معنوي را مبناي سلامت رواني مي‌داند.

در فصل دوم،نگاه روانشناختي اخلاقي و ديني به شخصيت سالم بررسي شده و شخصيت سالم در قالب سه رابطه سالم و سازگار فرد با خداوند، خويش و ديگران تعريف مي‌شود كه رابطه فرد با خداوند، وحدت‌بخش و انسجام دهنده جنبه‌هاي مختلف وجودي اوست.

فصل سوم نقش نيازها به ويژه نيازهاي معنوي در سلامت رواني را بررسي كرده و در فصل چهارم و پنجم نيز به نقش اعتقادات و رفتارهاي ديني در بهداشت رواني پرداخته شده است.

عوامل مخل سلامت رواني از جمله گناه، روابط خانواده و ساير مردم و مسايل اقتصادي نهادهاي اجتماعي، جنبه‌هاي زيست محيطي و فناوري بهداشت رواني و نقش يادگيري و نهاد آموزش و پرورش در بهداشت رواني در فصول ديگر كتاب بررسي شده است.

كتاب «بهداشت رواني با نگرش به منابع اسلامي» در گروه روانشناسي حوزه و دانشگاه از سوي محمدرضا سالاري‌فر، محمدصادق شجاعي، سيد مهدي موسوي اصل و محمد دولتخواه در 600 صفحه نگاشته شده و با بهاي 69 هزار ريال از سوي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاري انتشارات سمت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها