شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
كتاب «تاريخ و روايت» نقد و بررسي مي‌شود

كتاب «تاريخ و روايت» نوشته جفري رابرتز فردا (28 فروردين) با حضور منتقدان و تاريخ‌پژوهان در سراي اهل قلم موسسه خانه كتاب نقد و بررسي مي‌شود. اين كتاب تاريخي را جلال فرزانه دهكردي به فارسي برگردان كرده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب «تاريخ و روايت» فردا با حضور دكتر الهام ملك‌زاده، فاطمه موسوي و خديجه معصومي نقد و بررسي مي‌شود.

«تاريخ و روايت» به كوشش دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شده است. اين كتاب به مباحث روايت‌شناسانه در حوزه تحليل تاريخ مي‌پردازد و افق‌هاي تازه‌اي را در تحليل تاريخ ترسيم مي‌كند كه مي‌تواند در مطالعات انتقادي به كار گرفته شود.

‌كتاب «تاريخ و روايت» گزيده‌اي از نظريه‌هاي تاريخ و روايت است و جفري رابرتز سعي كرده در آن، نظريه‌هاي انديشه‌ورزاني را كه به نوعي در حوزه هرمنوتيك تاريخ و نظريه‌هاي تاريخ و روايت كار كرده‌اند، گردآوري كند.

اين اثر مي‌توانند مورد استفاده علاقه‌مندان به نگاه انتقادي در فلسفه تاريخ قرار گيرد. 

«تاريخ و روايت» ترجمه هفت مقاله از كتاب «رساله تاريخ» نوشته بابك احمدي است كه به بررسي سير انديشه تاريخ پرداخته تا فلسفه تاريخ به‌طور مستقيم مورد استفاده پژوهشگران تاريخ قرار گيرد. 

عنوان فصل‌هاي مختلف اين مجموعه «روايت و تاريخ»، «توضيح و شناخت»، «متن تاريخي به مثابه فرآورده‌هاي ادبي»، «روايت و فهم تاريخي»، «طرح‌اندازي تاريخي و مسأله حقيقت»، «شش نهاده درباره فلسفه روايت باور تاريخ»، «روايت و شناخت تاريخي؛ مشخص كردن تكليف داستان» و «ساختار روايت و از تاريخ روايت تا تاريخ مسأله محور» است.

نقد و بررسي كتاب «تاريخ و روايت» يك‌شنبه (28 فروردين) ساعت 17 در سرای اهل قلم موسسه خانه كتاب واقع در خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبی، کوچه خواجه نصير، شماره 2 آغاز مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها