چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
«جستارهای ادبی» منتشر شد

هفتمین شماره مجله «جستارهای ادبی»، فصل‌نامه علمی ـ پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با مقالاتی پیرامون طبیعت‌گرایی در شعر کلاسیک فارسی و بررسی شعرهایی از سهراب سپهری و نیما یوشیج منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، این نشریه مقالاتی پیرامون موضوعات ادبی و نکات زبانی آثار فارسی را شامل می‌شود. محمدجواد ضیغمی، مدیرمسوول و سردبیر آن اصغر دادبه است.

این شماره از مجله «جستارهای ادبی» مطالبی چون «خواب و رویا در مثنوی مولانا» نوشته محمدرضا اسعد، «طبیعت‌گرایی و شعر کلاسیک فارسی» از محسن اسماعیلی، «تحلیل ساختاری سه قطره خون، اثر سوررئالیستی صادق هدایت» نوشته مهری تلخابی و «بررسی همچندی بین مثنوی‌های عطار و آراء امام محمد غزالی» اثر محمدحسین دهقانی فیروزآبادی و فرزانه غلام‌رضایی را شامل می‌شود.

«تحلیل شعر نزدیک دورها، سروده سهراب سپهری» از مرتضی رزاق‌پور و محمد آهی، «نیما یوشیج و یک قصه پری‌وار» نوشته رضا صادقی شهپر، مقاله‌ای از حسین فلسفی با عنوان «دانش تجربی، قصه‌ای جهانی» و «تحلیل و بررسی نگاه سایه به انسان و شان و مرتبه او در سروده‌هایش» نوشته علی محمدی و فاطمه کولی‌وند از دیگر مطالب این نشریه هستند.

درآمد این شماره از فصل‌نامه جستارهای ادبی به قلم اصغر دادبه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط