سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
سيره عملي معصومان در وحدت مسلمين

کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» اثر مهدی مسائلی از سوي انتشارات سپیده باوران منتشر شد. اين كتاب سيره معصومين(ع) را درباره وحدت ميان مسلمانان عنوان مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي انتشارات سپیده باوران، مولف در این اثر با تبیین معنای وحدت اسلامی به بررسی سیره امیرالمومنین و دیگر ائمه شیعه درباره وحدت مسلمین پرداخته است. 

همچنان كه نويسنده اين اثر در بخشي از كتاب خود آورده است؛ «وحدت و همبستگی در هر جا و هر زمان و میان هر ملتی وجود داشته باشد، برای آنان عزت و کامیابی و پیروزی فراهم می‌آورد و از سوی دیگر، تفرقه و تشتت و اختلاف و چنددستگی در هر جا و هرگاه در هر گروهی رخ دهد، ضعف و زبونی و شکست و نابودی و ناکامی را در پی دارد. این سنت تغییرناپذیر تاریخ است و مسلمان و غیر مسلمان و شرقی و غربی و دیروز و امروز نمی‌شناسد. از این رو اهل‌بیت عصمت و طهارت ـ علیهم السلام ـ نیز به عنوان هادیان امّت اسلامی، همواره در پی تحقق این معنای عظیم بوده و کلام و سیره و رفتار آن بزرگواران از شاخص‌ترین الگوها برای تحقق انسجام اسلامی است ...»

اين كتاب مي‌كوشد با بررسی روایات و سیره‌ رفتاری ائمه اطهار(ع)، به شدت اهتمام آن بزرگواران به مقوله‌ وحدت و انسجام اسلامی پي برد.

از عناوین فصول اين کتاب مي‌توان «امیرالمومنین طلایه‌‌دار وحدت اسلامی»، «تاکید بر حضور و همگامی در عبادات و مناسک اجتماعی مسلمانان»، «تاکید بر نمازگزاردن با اهل سنت
اتحاد و انسجام اسلامی در حج»، «تاکید بر وحدت با تکیه بر معاشرت نیکو و مدارا با مخالفان»، «دستور به معاشرت و مجالست با اهل سنت»، «مدارا با سایر مسلمانان در عقایدشان» و «نهی از دشنام و لعن مخالفان» را نام برد. 

نخستين چاپ کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» در 128 صفحه در نخستین روزهای فروردین منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها